|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Spinoff: SushiJeg har bare smakt Sushi en gang, og det var ingen høydare. Kjøpte en pake med ni biter på Ica på et kjøpesenter i Stockholm da vi bodde der, dyppet i soya slik man liksom skal gjøre, og puttet biten i munnen og tygde. Og spyttet ut igjen.
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg smakte sushi da jeg var hos Hedda i Oslo sist. Hun er en skikkelig sushi-kjenner og vet hvor sushien er bra, hun spiser det veldig ofte og må ha kvalitet. Vel, det var ikke noen høydare for meg heller, og jeg smakte på alt med et åpent sinn! Jeg likte de frityrstekte bitene da.
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg synes sånne ferdigesker fra kjøledisken i matbutikker er begredelige greier. Sushi er også best når det ikke er kjøleskapkaldt. Men jo, sushi er jo mildt på smak da. Med mindre man kjøper makibiter med chilimajones e.l. Et skikkelig godt sushimåltid får du helst om du kjøper fersk sushi på en ok restaurant, og drikker noe god hvitvin eller champagne til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg elsker sushi, og mener at den bør ha mest mulig fisk. Jeg er ikke så begeistret for den typen som har sesamfrø på i stedet for en nydelig, liten fiskefilet.
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Spinoff: SushiDu må ikke kjøpe sånne pakker i frysedisken. Det er noe HELT annet. Vi kjøper bare på take-away eller spiser det ute, et sted der vi vet at den er god. Men når det er sagt, det krever noe tilvenning. Jeg likte det ikke noe særlig første eller andre gangen selv, men mannen er sushielsker så da jeg møtte ham begynte det å ta seg opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg liker Coop og SmartClub sine brett også, jeg. Men så er ikke jeg noen sushisnobb heller.
![]() |
#7 |
Ferdiglada
![]() Sv: Spinoff: SushiJa, du har spist lavklassesushi. Finn deg ein skikkelig sushirestaurant, kjøp en god kvit eller et glass champagne og nyt! Eg elskar sushi, men ikkje det aller mest speisa.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg skjønner virkelig ikke hva som er godt med det.
![]() |
#9 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg likte heller ikke sushi så veldig godt første gangen. Men etter den andre gangen på en god sushirestaurant fikk jeg dilla. Når vi ikke spiser det ute kjøper vi en Salmalaks, sushiris + tilbehør og lager hjemme
![]() |
#10 |
Ferdiglada
![]() Sv: Spinoff: Sushi
Fisken, den gode risen, soya og wasabi, ingefær. Til sammen blir det så godt!
![]() |
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spinoff: SushiDet krever ofte en viss tilvenning. Ikke fordi det er rått/ekkelt, men fordi det er annerledes. De 4-5 første gangene jeg spiste det var jeg lunken, men så plutselig:
![]() |
![]() |
#12 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg har spist sushi en gang på restaurant. Det blir med den ene gangen, gitt. Ris foretrekker jeg varm. Laksen var grei nok. Noe annet fiske- og risgreier med tang rullet rundt derimot, det holdt med en bit. Mulig jeg ville ha vært mer begeistret dersom jeg var mer glad i fisk og annen sjømat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Spinoff: SushiJeg er fortsatt lunken. Har vel spist det 3 ganger, og syntes risen smaker merkelig, mens fisken begynner bli overkommelig. Jeg klarer svelge den uten Sake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Populærkulturjunkie
|
Sushi er så mye mer enn bare laks. Gå på en OK sushirestaurant og bestill maki med fritert kongekrabbe eller spicy tunfisk for eksempel. Eller det aller, aller beste, sushi med ål. Veldig smart å sitte her og skrive dette uten og spise frokost kjenner jeg, sitter og sikler på tastaturet nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Spinoff: SushiMaki, er det de friterte bitene det? Jeg liker dem, men ikke noe av det som er rått, hehe. Jeg har prøvd sushi 3 ganger nå, men det er bare ikke min smak. Greit nok, det finnes mye annet godt å spise.
![]() |
#18 |
er her
|
![]() Sv: Spinoff: SushiSushi.
![]() |
#19 |
Sviiisj!!
|
Rå laks smaker noe helt annet enn kokt/stekt. Det er mye mildere smak. Så det kan godt hende du liker det.
Maki er ruller med ris/tang og med diverse fisk/grønnsaksfyll. Det kan være mye forskjellig. De friterte bitene er antakelig tempura. Tempura er egentlig en selvstendig japansk rett, bestående av frityrstekte grønnsaker og fisk/skalldyr, servert med ris og en saus. I det siste har det blitt vanlig å ha tempura-biter i maki.
![]() |
#20 |
villende
|
![]() Sv: Spinoff: SushiSushi er så utrolig godt! Den aller beste fastfoodmaten jeg kan tenke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|