|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Typisk norsk kjeks/kake?Hva slags kjeks og kaker er typisk norsk? Det eneste jeg kommer på er Vestlandslefse (og andre typer lefser). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Vafler ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Krumkaker, kransekake, vafler, bløtkake, sikkert mange slags julekaker. Havrekjeks, kanskje - sånne ikke altfor søte som man typisk har brunost på? Kvæfjordkake og tja, kanskje suksessterte?
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Bløtkake med jordbær er for meg veldig norsk , og ang kjeks er det første jeg kommer på Gjende kjeksen og Kornmo havrekjeks ! (*barndomsminner*) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Mariekjeks må vel vera typisk norsk, eller tar eg feil no? Den har i alle fall "alltid" vært her.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Kvæfjordkake er vel ganske norsk. Eller verdens beste som noen kaller den for. Sveler ser jeg også for meg at er veldig norske. Møsbrømlefse. Men dette har jeg virkelig liten peiling på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Fyrstekake, som jeg kalte for fyrstikkake til langt opp i tenårene? Sist redigert av Veslemøya : 25-06-10 kl 11:55. Årsak: skriveleif:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Sveler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Sibaskjeks med brunost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Gjendekjeks |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Kornmo er for meg noe av det norskeste norske hva angår kjeks.
![]() |
#17 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?En amerikansk familie jeg kjenner mener det definitivt er vaffler og bløtkake. Da de var på Norgesbesøk for å lete opp familieaner fikk de dette servert hos absolutt alle de besøkte
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Typisk norsk kjeks/kake?Jeg tror vafler er typisk norsk regnet i hyppighet, i hvert fall. Tror det er adskillig vanligere å servere rett som det er her enn i Sverige og Danmark.
![]() |
|
|