|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Olivenolje og balsamikoeddikJeg er helt grønn på dette området, men nå vil jeg prøve meg på noen salater og da trenger jeg disse to. Men hvilke typer går jeg for?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddikIkke kjøp det billigste du finner, og gå gjerne på en delikatessen og be om råd. Det finnes både store og små flasker av begge deler. Jeg er glad i balsamico-glaze, som er tykkere i konsistensen, og med mer konsentrert smak og sødme. Oliviers & co har gode olivenoljer.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddikJo grønnere olivenoljen er, jo bedre smaker den og bedre kvalitet er den, er det ikke sånn? I hvert fall mener jeg å ha lest det, og de dypgrønne olivenoljene jeg har smakt (E.V selvsagt) har vært aldeles fantastiske! Svigerfar pleier å ta med seg olivenolje hjem fra Italia, familien hans lager egen olje (og vin), og det er bare helt fantastisk!
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddikJeg endte opp med en extra virgin som var litt grønn og en balsamico som jeg ikke aner så mye om
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddik
Det er utrolig godt med Olivenolje og Balsamico - jeg har begge på kjøkkenbenken
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddikBalsamico er skikkelig godt å ha over poteter og grønnsaker når man ovnsbaker dem. Jamie Oliver har en oppskrift på balsamico-poteter, der han bruker nesten en hel flaske Balsamico over en ildfast form med potetbåter. Og masse Maldonsalt, selvsagt, pluss rosmarin eller annet man liker. Hvitløksbåter (hele) er også godt i.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Olivenolje og balsamikoeddikBalsamico er også utrolig godt sammen med jordbær
![]() |
|
|