Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Olivenolje og balsamikoeddik

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 20:55   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Olivenolje og balsamikoeddik

Jeg er helt grønn på dette området, men nå vil jeg prøve meg på noen salater og da trenger jeg disse to. Men hvilke typer går jeg for?

Finnes de i små flasker hadde det vært innmari praktisk.

Gammel 27-06-10, 21:57   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Olivenolje og balsamikoeddik

Ikke kjøp det billigste du finner, og gå gjerne på en delikatessen og be om råd. Det finnes både store og små flasker av begge deler. Jeg er glad i balsamico-glaze, som er tykkere i konsistensen, og med mer konsentrert smak og sødme. Oliviers & co har gode olivenoljer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:00   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo grønnere olivenoljen er, jo bedre smaker den og bedre kvalitet er den, er det ikke sånn? I hvert fall mener jeg å ha lest det, og de dypgrønne olivenoljene jeg har smakt (E.V selvsagt) har vært aldeles fantastiske! Svigerfar pleier å ta med seg olivenolje hjem fra Italia, familien hans lager egen olje (og vin), og det er bare helt fantastisk!

Gammel 27-06-10, 22:01   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de mørkegrønne er best, men det avhenger av smak. Og selvfølgelig må den være extra virgin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:45   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg endte opp med en extra virgin som var litt grønn og en balsamico som jeg ikke aner så mye om Begge midt på treet hva gjelder pris, antar jeg.

Brukte dem i avokadosalat i da, og det smakte skikkelig godt.

Men hva med oppbevaring? Oljen skal stå i romtemperatur, den er grei. Balsamicoen, da?

Gammel 29-06-10, 23:11   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg endte opp med en extra virgin som var litt grønn og en balsamico som jeg ikke aner så mye om Begge midt på treet hva gjelder pris, antar jeg.

Brukte dem i avokadosalat i da, og det smakte skikkelig godt.

Men hva med oppbevaring? Oljen skal stå i romtemperatur, den er grei. Balsamicoen, da?

Det er utrolig godt med Olivenolje og Balsamico - jeg har begge på kjøkkenbenken Prøv med ulike krydder også - jeg er avhengig av basillkium på min salat *namnam*

Gammel 29-06-10, 23:17   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balsamico er skikkelig godt å ha over poteter og grønnsaker når man ovnsbaker dem. Jamie Oliver har en oppskrift på balsamico-poteter, der han bruker nesten en hel flaske Balsamico over en ildfast form med potetbåter. Og masse Maldonsalt, selvsagt, pluss rosmarin eller annet man liker. Hvitløksbåter (hele) er også godt i.
Det høres mye ut med så mye balsamico, men det er kjempegodt, og det smakte vel, ja i grunnen skuffende mye mindre balsamico enn jeg hadde forventet.

Forresten tror jeg det er en halv flaske han bruker, jeg brukte nesten hele og det smakte fremdeles mindre enn jeg ønsket.

Gammel 29-06-10, 23:22   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Balsamico er også utrolig godt sammen med jordbær

2 ss brunt sukker pr kurv
2 ss balsamico pr kurv

1 klatt crème fraiche ved siden av på tallerken *namnam*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.