|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Vi har leiligheten vår ute for salg, med ønsket overtakelse 1. august. Selv flytter vi 23. juli - bare 500 meter unna.
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Jeg tror jeg ville solgt den til prisantydning nå. Dere kan ikke vite om dere før en høyere pris etter sommeren og kan risikere å bli sittende med leiligheten i noen mnd ekstra.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Jeg kjenner flere som sliter med å få solgt i disse tider, så jeg tror jeg hadde takket pent ja til prisantydning og være sikker - at dere får solgt over sommeren er jo slett ingen garanti; og de som er på boligjakt vet veldig godt hva som har ligget for salg en stund og ikke ...
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Dere kan jo like godt få lavere eller ingen bud hvis dere venter. Jeg hadde solgt til prisantydning.
![]() |
#5 |
Står på egne ben
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Det kan skje mye før kl. 12 i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Dere har kjøpt allerede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Vi solgte nettopp til prisantydning- og kjøpte nytt til prisantydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Børsen er på tur ned, og renta kommer også til å gå ned. Hvilken av disse som påvirker folk mest er vanskelig å si. Det kan gå helt ille, eller det kan gli over. Så det kommer helt an på hvor mye is i magen du tør å ha, og hvor mye gevinst du forventer å få ved å vente.
![]() |
#11 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Jeg tror heller ikke man skal forvente å få mer enn prisantydning (dessverre, vi skal også selge nå
![]() |
#12 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Jeg har nok hengt meg litt opp i hun som fikk 100.000 over prisantydning for 3 uker siden, men vår leilighet var ikke klar da... For øvrig tok det 2 uker før hun i det hele tatt fikk inn bud.
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Men uansett er du jo ikke garantert at kjøper vil overta før i september/oktober/november, det kommer jo helt an på om de selv kjøper før de har solgt mm., flytter langt og har jobber der de bor nå og andre praktiske og personlige årsaker som gjør at de ønsker senere overtakelse, og da får du mellomfinansieringen forlenget uavhengig av om leiligheten avtales solgt før eller etter 1. august, for oppgjøret finner jo ikke sted før ved overtakelse uansett.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Også må du huske at pengene kommer ikke den dagen leiligheten er solgt, men dagen den overtas. Er du uheldig får du noen som er villige til å gå 50000 høyere og alle er glade liksom, men så vil de ha 3mnd overtagelse fra salgsdato. Så får du 3mnd ekstra med mellomfinansiering. Pluss at du kanskje måtte vente 1-2mnd før du fikk solgt, etter at dere bestemte dere for å prøve på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Det er jo ingen garanti for at dere faktisk får solgt til 1. september hvis dere lar de som vil kjøpe nå "slippe unna". Dere kan ikke regne med at de står klare til en ny runde da (både fordi de kan ha funnet noe annet og fordi de kanskje ikke gidder etter å ha blitt avvist på prisantydning denne gangen), og det er ikke sikkert det dukker opp nye potensielle kjøpere.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Bare for å si det i klartekst én gang til: Sist redigert av m^2 : 01-07-10 kl 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Selvfølgelig selger du til prisantydning hvis det ikke ryr inn med bud. Jeg synes du er tøff som ikke godtar 100000 under prisantydning også, det er ikke noe skambud. Og jeg tror markedet er litt tregt for tiden, der jeg bor bruker boliger å bli solgt omtrent før de legges ut, men nå har det vært et par hus det har tatt flere uker å få solgt.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)
Men da ville jo prisantydningen vært satt høyere i utgangspunktet.
Ja og amen. SÆRLIG hvis de som byr nå er villig til å overta 1. august. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge til prisantydning - eller vente? (Haster)Jeg heller også til å selge nå, men uansett så tenker jeg at 100' til og fra gjør ikke det store utslaget på lånet ditt. Jeg håper da at du får prisantydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|