|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kjører du mye på "autopilot"?Det vil si at du ikke tenker så mye over hva du gjør, du ser deg over skulderen når du skifter fil, men om noen spør deg etterpå om du gjorde det så husker du ikke helt at du har gjort det (mer enn at du tar for gitt at du gjorde det). Du kan kjøre et godt stykke uten å egentlig tenke over hva du gjør, du registrerer det som skjer rundt deg og handler riktig utifra det, men du sitter samtidig og tenker på annet og er litt i din verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Ja, og det er litt skummelt egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Ja, det har jeg inntrykk av at mange/de fleste gjør. Man sitter vel ikke og tenker over absolutt alt man gjør i bilen, alt fra å skifte gir til å trø inn clutchen ved bremsing osv. Etter en stund går jo dette på en måte automatisk. Jeg synes allikevel jeg følger godt med i trafikken.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Altfor ofte. Der vi bodde før måtte vi svinge ut på en liten vei hvor det "aldri" kom biler, og opptil flere ganger holdt jeg på å kjøre rett ut i veien fordi det faktisk kom et kjøretøy der. Jeg så alltid til høyre, men kjørte samtidig, helt på autopilot. Sist redigert av Bokormen : 02-07-10 kl 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Ja. Jeg gjør ofte ting på autopilot. Bilkjøring intet unntak. Jeg skjerper meg om jeg har musikk på og gjerne synger med. Er det helt stille i bilen kan jeg kjøre fra A til B uten å huske en drit av veien.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Jeg kan kjøre fra A til B og etterpå så må jeg tenke igjennom hvilken vei jeg kjørte (om det ikke er veldig stor forskjelle på alternativene selvsagt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Men er ikke det egentlig bra, at man gjør en god del av jobben på autopilot sånn at man kan skru oppmerksomheten der den trengs?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?
Det tror jeg absolutt, men oppmerksomheten kan jo også til viss del være et sted der den ikke trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Fryktelig mye på autopilot. Av og til blir jeg litt skremt av det, kvekker litt til når jeg innser at jeg har kjørt et godt stykke uten å egentlig være til stede. Noe som kan være litt nifst når man kjører i 130 på en seksfelts vei.
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Jepp. Jeg fyller stadig kaffekoppen på Statoil, setter cruisekontrollen på hundre, klimaanlegget på 21 og stereon på 15, - og bare lener meg tilbake og suser avgårde på E6...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
For min del fører det til en god del øyeblikk med småangst, samt en del turer opp og ned tre trapper i unøden
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Ja, litt for ofte. Har hatt lappen i 23 år, og har kjørt m y e, så ja - det går på autopilot. |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Å, jada.
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Vi har ikke flere filer uten om i kryss. Men jeg kjører ofte forbi fotoboksen på tur på jobb å tenker "shit holdt jeg 60??" Men har ikke fått noe bot til nå
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Sjelden jeg ikke gjør det.
![]() |
![]() |
#18 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, men jeg tenker: Hva om noe spesielt skjer? Har kjørt foran en kollegas en gang og det var ca. 100 m eller noe mellom oss og hun så en elg som skulle over veien. Ooooops, den så ikke jeg...
Nåja, det er ikke sikkert jeg husker den for det. Plutselig tenker jeg på noe annet i det sekundet jeg kjører forbi Skøyen (som var eksempelet her) og hooops.
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Jeg er veldig bevisst på hver minste ting jeg gjør når jeg kjører. Det har sikkert med å gjøre at jeg fikk lappen for bare to år siden og dengang hadde ganske mye kjøreangst.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du mye på "autopilot"?Ja det gjør jeg. Siden vi har radar på bilen kjører den også stort sett av seg selv. Heldigvis piper det om jeg kommer for nært en bil, et menneske eller en gjenstand som er foran bilen. Men det hjelper jo lite hvis det skjer noe bak bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|