|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Akkurat nå er det litt krise, jeg har sånn hodebunn som tåler en shampo ca halvveis nedi flaska og så begynner jeg å klø igjen. De som er merket som mild går noe bedre enn andre, sterkt parfymerte greier er fy-fy. Og nå klør jeg av den shampoen som har vært redningen en stund (head and shoulders mild).
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!Noe fra frisøren for sensitive hoder?
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!Sånn har jeg hatt det i perioder også, mest fordi jeg har langt hår som blir satt opp mens det fortsatt er litt vått om jeg har det travelt på morgenen. Men uansett: SebaMed, sånn allergishampoo som man får kjøpt på apoteket funker som bare det for meg.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!
Det er problemet mitt også, jeg har tykt, ganske langt hår og en hodebunn som får litt lite luft. Men sebamed altså *noterer*.
![]() |
#5 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!Jeg ble anbefalt L'Oreal Sensi Balance Sorbitwin av min frisør da jeg hadde samme problemet. Er ikke rød og kløende i hodebunnen lenger.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!Jeg finner ikke noe som virker permanent jeg heller, men har vært reddet lenge av Head and shoulders med noe ocean i navnet. Jeg tåler også en minerals shampo fra matbutikkene for tiden. Hva heter de da? Sunsilk? Grønn flaske. Jeg har prøvd alt apotektet har og mange såkalt sensitive fra frisørene.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en shampo for sensitiv hodebunn!Jeg har samme problemet, og samme type hår. jeg bruker nå Revlon Professional Dandruff Control og den har løst det helt. Ingen kløe, ingen sår (etter å ha klødd), og ingen flass. Man kan kjøpe den enten som bare shampoo, eller som en hel slags kur som skal opprette riktig fuktighetsbalanse og ph-verdi og what not.
Sist redigert av Tallulah : 02-07-10 kl 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Du må ikke finne på å bruke head 'n shoulders. Det er drepen for min hodebunn (og mange andres).
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg har prøvd Fungoral ... Den allers verste shampoen er Redken for min hodebunn.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Denne serien fra Nikita har vært redningen fra meg. Har brukt begge to, men funnet ut at den blå er tingen. De har den konstant til halv pris i salongen, så blir ikke så dyrt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Fungoral fungerer ikke for meg, jeg tror ikke jeg har seboreisk eksem i hodebunnen egentlig. Bare litt sensitiv, innestengt hodebunn.
![]() |
#15 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!KMS Dandruff og KMS Sensitive har funket fint her også. I tillegg har jeg en frisør shampoo til som er knallgod, men husker dessverre ikke navnet i farta.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg får kløe i hodebunnen av alle sjampoer fra matbutikker og denslags
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg har også samme problemet (og har også langt, tykt hår, kanskje det er en sammenheng), men jeg klarer meg stort sett så lenge jeg aldrialdri svupper innom remashampooer. Kun frisør.
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Du har sikkert bare lus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Den gang jeg ikke tålte shampo var det kun Bio+ som funket.
![]() |
|
|