Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjemmeferie, hva skal man finne på? (Oslo)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 18:05   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hjemmeferie, hva skal man finne på? (Oslo)

Noen kloke hoder som kan komme med forslag på hva vi kan finne på? Det bør helt ikke være alt for dyrt. Propellmannen jobber, så det er meg og 3 barn. Eldstemann er ytterst uvilllig til å forlate hjemmet, så jeg vil gjerne finne noe som fenger han også.

I morgen skal vi en tur til Holmenkollen. Det er mest stas for minsteporpellen. Så var en god del andre dager som skal fylles med noe å gjøre. Så hva foreslår dere? Vi bor litt utenfor Oslo og har bil.

Gammel 05-07-10, 18:07   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmeferie, hva skal man finne på? (Oslo)

Frognerbadet er jo alltid deilig, og slett ikke særlig fullt nå i ukedagene. Å ta båten ut til en av øyene er også strålende, men krever litt køtålmodighet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 18:14   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Norsk folkemuseum på Bygdø, teknisk museum, og sikkert mange andre i Oslo området.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 18:16   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hovedøya! Så kan eldstemann gå tur og oppdage kanoner og gamle hus, mens du håndterer de to andre barna på stranda eller sletta..? Hvis man kommer nokså tidlig (før 10) er det ikke så verst kø til ferga.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 19:08   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Kino
Teknisk museum
Reptilparken
Frognerparken med engangsgrill
Tur i marka, leie kano (Nøklevann f.eks)
4H gård
Jordbær selvplukk(hvis sånt finnes i oslo)
Dra på stranda og plukke skjell etc og lage kunstverk en dag været ikke er så bra.
Bytur, dra i lekebutikken og på cafè
Sykkeltur

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 19:17   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har laget oss et boks med forskjellige ideer. Rosa lapper er ting man kan gjøre utendørs, blå lapper er for styggværsdager. Noe av det som står:
Utendørs:
-fjelltur (med navn på sted)
-tur i fjæra
-besøke den-og-den
-hyttetur
-grille pølser på bål
-fiske fra brygga

Innendørs:
-vaske vinduer (toppen av lykke for en 3-åring. Det er faktisk to av den lappen)
-bake pepperkaker
-lage perlearmbånd
-rydde klær
-lese ei bok
-åpne en hemmelig pakke
-bake brød
-tegne

Gammel 05-07-10, 23:38   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Teknisk museum og Norsk folkemusem er fine. Hvis dere dra til Teknisk museum kan dere kombinere med et bad på Frysja.

Bymuseet i Frognerparken har jeg planer om å besøke.
Mausoleet, Emanuel Vigeland. http://www.emanuelvigeland.museum.no/museet.htm

Gammel 05-07-10, 23:43   #8
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Amadeusparken har jeg også hørt mye fint om. Den ligger litt unna Oslo, da, jeg tror noen få mil unna Hamar.

Gammel 05-07-10, 23:44   #9
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se her.

Gammel 06-07-10, 00:28   #10
Nefertiti
Aktiv

Nefertiti sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Jeg sitter akkurat å planlegger Oslo-aktiviteter noen dager denne uka med mine to på 7 og 4 år. Vi bor i Oslo og har sett det meste av de kjente aktivitetene/museene, og etter en uke på stranda er vi nå klar for noen opplevelser. Litt annet som fenger mine to enn dine som er litt eldre kanskje, men her er noen forslag jeg skal presentere for barna imorgen:

- Spille 'Den Hemmelige Parken' i Frognerparken, det høres gøy ut! Det er et spill formet som en app på iphone, du kan bruke egen telefon eller låne i parken. Det blir som en interaktiv tur med mobilen som kart. Ta en titt på http://www.facebook.com/DenHemmelige...emmeligeParken.

- Barnekunstmuseet på Frøen. http://www.barnekunst.no/no/. Masse flotte bilder laget av barn. Ofte mulighet til å høre internasjonale eventyr eller spille afrikanske trommer, samt være med på kunstverksted (litt avhengig av hvilken dag).

- Teater i Frognerparken: Momo - kampen om tiden. http://www.barneteateret.net/index.php?/om-stykket/. Anmeldelse: http://www.idalou.no/pub/idalou/kritikker/?aid=1274. Tror nok dette passer dine litt eldre barn bedre enn mine..?

- NRKs Opplevelsessenter http://nrkaktivum.no/opplevelsessent...%A5-marienlyst. Hit har vi tenkt oss mange ganger men har ikke rukket det enda. Tror barna ville synes det var spennende?

- Fotballmuseet på Ullevål Stadion http://www.fotballmuseet.no/newsread/news.asp?wce=index. Her har vi vært før og synes det var spennende, spesielt å få gå rundt ute på stadion og inn i garderobene som spillerene bruker (som er en del av runden).

Her er noen andre museer jeg synes er artige og som barna mine liker. Her er det mest å se gjennom montre, så selv om temaene er spennende er det veldig ulikt om barn liker å se dette eller ikke. Ta sjansen?

- Kunstindustrimuseet http://www.kunstindustrimuseet.no/in.../view/full/298,
- Museet for samtidskunst http://www.kunstindustrimuseet.no/in.../view/full/299
- Kulturhistorisk museum
http://www.khm.uio.no/utstilling/faste/

Ha noen fine dager i Oslo! Fortell gjerne hva dere endte opp med å gjøre

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 18:23   #11
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Abbonerer her jeg. Skal være hjemme med min 4-åring i 2 uker og trenger å finne på litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.