|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Flere som har kjøkkenhage?Jeg er så heldig å ha stor hage med kjøkkenhage,urtehage,frukttrær og bærbusker. Min store glede og hobby i sommerhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?Vi har bringebærbusker, solbærbusker, plommetre, kirsebærtre - disse kommer jo "av seg selv" hvert år, og nyyyytes
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?Vi har noen balkongkasser. Der har vi krydderurter. Man tager det man haver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?Vi har to store ripsbusker, et nyplantet epletre og et kirsebær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?Jeg vet ikke helt hva en kjøkkenhage er. Betyr det bare en hage hvor det gror frukt og grønt? I så fall har jeg det. Jeg har for tiden epletre, plommetre og en (bittebitte)liten jordbæråker. Jeg har også hatt ripsbusk, som jeg fjernet i fjor. I år har jeg tenkt å plante nok et frukttre. Men har ikke bestemt meg for hvilket. Pære kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Monsoon, jeg ser du bor samme sted som meg.. Mulig noe optimistisk med avocado, sitron og appelsin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage ?
Tenker mest på en liten åker i hagen, et felt med grønnsaker av diverse slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Peppy!
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
Enig i det. Hadde blitt SUPERoverrasket hvis jeg tittet ut og så et appelsintre i full blomst hos min nabo iallfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Kjøkkenhage er kult! Jeg har ikke grønne fingre, ei heller særlig luketrang, så det som blir sådd her, blir som regel sådd i kasser, bøtter eller inngjerdet på annen måte.
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Eia, får man kjøpt slike egnede kasser noe sted? Tror jeg også må satse på kasse nemlig... Jada, vet vi kan snekre, men skal vi gjøre det først, blir vel ikke hagen klar til planting før til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Har også begynt å planlegge våren på verandaen. Det er ikke store plassen vi har - en 6 kvadrats veranda med overbygd tak. Det er imidlertid utrolig hva det er plass til i sinkbøtter og spann fra IKEA |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Jeg har ikke hage.
![]() |
#15 |
Permakulturell
|
-agurk
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
Ha'kke peiling. Må se terrassen ferdig først. Så kan jeg lete etter kasser.
På gårdsplassen, som utgjør halve "kjøkkenhagen" min, planter jeg i sinkbøtter, murerbøtter (både runde og rektangulære) og fargerike småbøtter i sink (eller zink?) som jeg henger på husveggen, tett i tett. Såkalt "spansk vegg".
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Vi har to eple, to plomme og en rips og en solbær. Om vi klarer å få orden på hagen til sommeren (om gravemaskinene klarer det). skal vi få oss kjøkkenhage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Flere som har kjøkkenhage?Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på mais igjen.. men denne gangen innendørs |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
Utrolig imonerende, på en 6 m2 veranda ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |