Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hacking

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 17:34   #1
imer
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2010
imer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hacking

hvordan stopper jeg en datamaskin fra å prøve å hacke maskinen min?
er det mulig å stenge ute ett spesifikk ip adresse?
i så fall,hvordan kan jeg gjøre det?

imer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:07   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hacking

Opprinnelig lagt inn av imer, her.

hvordan stopper jeg en datamaskin fra å prøve å hacke maskinen min?
er det mulig å stenge ute ett spesifikk ip adresse?
i så fall,hvordan kan jeg gjøre det?

Hm.. ja det skal vel være mulig. Hva slags plattform kjører du? (Operativsystem).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:53   #3
imer
Nybegynner

Standard

Bruker windows 7.
Det kommer hele tiden opp på skjermen min at noen prøver å bryte seg inn i nettverk og sikkert pc(hvis de greier det).
Syntes dette er veldig ubehagelig med tanke på koder,betaling av varer og nettbank over nettet.

Gammel 13-07-10, 10:49   #4
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Tja hvis bare du får opp varsler om at noen prøver å bryte seg inn, så er de jo forsåvidt utestengt, og da er det jo greit?
Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå:

• Hvis du ikke ønsker å få opp varsler om at de prøver seg, kan du skru på innstillingene i brannmuren.
  • Hvis det er en spesifikk IP-adresse som plager deg, kan du slå opp adressen og sende en klage til ISP-en. Legg i så fall ved logger fra brannmuren; tidspunkter, IP-adresser, portnr osv. Saklige ISP-er tar velbegrunnede klager alvorlig (men ikke alle ISP-er er saklige).
  • Hvis du ønsker at ingen skal prøve å bryte seg inn, bør du koble maskinen din fra Internett...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 11:47   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Du har nok sikkert en nabo som forsøker og koble seg på det trådløse nettverket ditt. Litt avhengig av hvilken router du har så kan du sperre denne maskinen fra og koble seg til nettverket ditt. Da sperrer du den såkalte MAC-adressen, som er en unik adresse for hver PC. Dette finner du under sikkerhetsinnstillinger i routeren din.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 14:17   #6
imer
Nybegynner

Standard

vil takke for alle svar,har stillt på dette med hjelp fra en som hadde mer peiling.
han sa det var en privat ip adresse,så det måtte være en anen pc i nærheten som prøvde å bruke mitt nettverk.
var nok ikke den største trusselen.

Gammel 14-07-10, 14:19   #7
imer
Nybegynner

Standard

må lage ett innlegg til,for jeg mente mer peiling enn meg selv,og ikke dere som har svart.

Gammel 15-07-10, 17:48   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hva mer detaljert står det i meldingen? Står det noe om type angrep?

Det er en del sikkerhetsprogrammer som rapporterer "ganske vanlige ting" som angrep. F.eks. om noen portskanner på segment av ip-adresser for å finne maskiner som kjører visse tjenester, så vil en del brannmurer rapportere dette som en angrep selv om det egentlig ikke er noe konkret angrep.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hacking, ip adresse

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.