Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det stor forskjell på støvler til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 20:30   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er det stor forskjell på støvler til barn?

Ja, altså, vår snart to år gamle sønn begynner i barnehage om tre uker, så jeg og min mann innser at det kan være smart å benytte den siste felles ferieuken til en del innkjøp i denne sammenheng, og en av tingene vi innser vår vannelskede sønn kan trenge er støvler. Sko er vel og bra, impregnerte tåler de fint lek i vått vær, men vassing var litt mer enn de kunne tåle... med fri utelek i barnehagen anser vi det som et ufornuftig stort behov for byttesokker om han ikke har støvler...

Og da begynner jeg å lure, er det stor forskjell? Synes generelt støvler virker veldig tunge. Men er noen bedre enn andre?

(Han skal få seg goretex sko til høsten også altså, som kan brukes på fuktige dager. Men vi bor i Bergen, det kan pissregne ganske mye på høsten, det kan være greit med et par støvler sånn til de aller våteste dagene, når det er sååå mange pytter å plaske i... Noe sier meg at jeg nok må gi etter på regndressfronten også... i alle fall ei regnbukse, men om jeg ikke oppbevarer jakka i barnehagen "tvinges" de til å akseptere den tross alt vanntette reimadressen hans som utetøy i vått vær? vi får se, vi tar det litt som det kommer, alt ettersom hvordan vi erfarer at barnehagen gjør det, liker det, og praktiserer ting)

Men støvler. en tur på nærmeste skobutikk, sportsbutikk eller barnas hus, plukke med seg de han liker best fargen på? Eller er det noen jeg bør styre unna, evt noen å sikte på?

Gammel 12-07-10, 20:32   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det stor forskjell på støvler til barn?

Stor forskjell. Jeg liker best Viking. God tynn såle men like vel godt mønster i den. De er myke og gode.

Tretorn er tunge og harde.

Aller helst liker jeg gore tex. Men har et par med viking splash. De helt enkle de selger på obs til 100kr.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:36   #3
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så noen vikingstøvler på skobutikken, med jungelmønster på. De ville han nok like. Kostet nok litt mer enn en hundrelapp, men saken er den at å reise på obs er en omvei delux som rett og slett ikke føles forsvarlig bare for å spare en hundrelapp eller to... Kan jo se om vi ser dem andre steder da, som er innenfor det geografiske nedslagsfeltet vi tenker oss...

Løftet på de på barnas hus, som vel er trehorn, sist vi var der, de virket usannsynlig tunge ja, men de vikingstøvlene jeg løftet på var ikke akkurat sånn lettvektere de heller da (Idiotisk nok er guttemodellen "grovere bygd" enn jentemodellen, men han velger nok ikke den rosa og lilla med svært feminint motiv likevel....) De du snakker om er kanskje ikke sånn?

Og ja, goretex skal han få, og det skal pressiseres at vi foretrekker de brukt, men jeg tror nok at et par støvler kan være greit av og til likevel. Da han vasset og ble klissvåt var nok problemet 1) far husket ikke at sønnen ikke har goretex sommersko, de tåler vann, men har jo ikke den der "vanntettsydde patenten" på pløsen, og ikke minst, 2) jeg tror vanndybden var høyere enn skoene, buksa var nemlig også våt... Støvler er generelt litt høyere, men de har jo sine begrensninger de også, med mindre jeg skal kjøpe sånn vadebukse-løsning...

Gammel 12-07-10, 20:42   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, og jeg som skulle anbefale Tretorn. Mulig de er tunge og harde, men så lenge barnet vårt løper glad og fornøyd rundt ute i regn, uten å bli våt på beina, så regner jeg de som mer enn bra nok.

Gammel 12-07-10, 20:50   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Min snart 2 åring har et par viking. Det var de letteste jeg fant og de som satt best på foten hans. De andre ble for vide. Jeg tror han har brukt de 1 gang så jeg kan ikke bidra med så mye i forhold til bruken.

Gammel 12-07-10, 20:51   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jungelstøvlene er fine og gode. Disse er tilpasset små barn også. Mini støvlene til Viking.

Gammel 12-07-10, 20:53   #7
Left
Passiv

Standard

Tror jeg ville satset på Dockboots.

Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 21:07   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig fornøyd med Viking til de små.

Gammel 12-07-10, 21:11   #9
Malama

Malama sin avatar

Standard

Da vurderer jeg sterkt jungel-viking. Tipper han vil like dem. Penere enn de ensfargede på barnas hus også.

Da gjenstår bare merkelapper, regndress/bukse, barnehage sekk, og, ehh, tusen andre ting jeg går komme på etterhvert....

Gammel 12-07-10, 22:19   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker viking best, har jungelstøvler til mini. De er lettest og mykest.

Og ja, jeg har goretex også høst/vinter/vår, men støvler trengs likevel.

Gammel 12-07-10, 22:24   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns støvler er et must å prøve på. Det er så enormt stor forskjell på hvor høye de er over vrista og i lesten at noen bare faller av, mens andre får msn ikke føttene oppi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:28   #12
Malama

Malama sin avatar

Standard

Selvsagt skal Knerten være med på shoppingen og prøve. både størrelse og passform. Det er jo faktisk et poeng at da vi kjøpte vintersko fikk vi beskjed om at han har høy rist, så de fleste skoene var litt for lave. Vilket meget mulig forklarer hvorfor jeg slet så innmari med å få på ham et par bunadsko på butikken i et nr som absolutt skulle være stort nok... de var litt lave. Vi fant et annet merke som passet da _

Så ja, støvler må også prøves. Jeg kjøper da ikke skotøy uten å ha med foten.

Gammel 13-07-10, 17:09   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking har fungert veldig bra her i huset.
Vi har gjerne hatt et par ekstrastøvler kjøpt på salg stående også, plutselig ryker støvlene eller de er så sørpefulle av vann (de fyller dem gjerne med sølevann etterhvert ) at de ikke blir tørre. Knotten var for øvrig rundt en 4 år når det sto på som verst.

Det er ofte salg på Viking på Skoringen.

Gammel 13-07-10, 18:25   #14
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er veldig fornøyd med Viking sine støvler, nå har vi støvler med flammer på. Kjøper dem på OBS.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:52   #15
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Her går det stort sett i viking. Det er den vi er mest fornøyd med.Har et par spar kjøp støvler med cars som ikke er så ille heller faktisk, og de har holdt en stund.

Men til minsten vurderer jeg faktisk barnevaderen. Noen som har noe som helst erfaring med de?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:48   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Vi har barnevader. Liker ikke støvlene så bruker den lite. Men genialt konsept.

Gammel 13-07-10, 20:59   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det ble viking med fisker på, for jungelstøvlene hadde de ikke i hans størrelse. Gutten er fornøyd, i alle fall.

Gammel 13-07-10, 21:00   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere ekstra såler nedi støvler? Jeg kjøper alltid et sett såler, gjerne ull til å ha nedi støvlene, jeg innbiller meg at det blir lunere og mindre klamt da.

Gammel 13-07-10, 21:17   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det nevnte dama på butikken at vi kunne gjøre, nå før vi begynte med så tykke sokker i alle fall...

Min sønn har veldig høy rist åpenbart, så det blir lett trangt i høyden i skoene hans, så vi bruker helst ikke såler i skoene hans av den grunn... det er vanskelig nok å finne noen som er høye nok...

Gammel 13-07-10, 22:35   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville droppet støvler og kjøpt Dock Boots, Muck Boots eller Bogs. Det er neoprenstøvler som holder foten varmere enn tynne støvler.

Obs har den billigste varianten til ca 200 kr. Deilige og myke å ha på, og varme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.