Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Flere Dean Koontz-tilhengere her?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 23:21   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Flere Dean Koontz-tilhengere her?

Jeg er ikke veldig "intellektuell" av meg sånn lesemessig, og har sørgelig få "store klassikere" på samvittigheten (uten at det gjør meg søvnløs, akkurat ). Men jeg elsker å lese, og setter pris på en god bok som er vanskelig å legge fra seg. Min favorittforfatter uten tvil er Koontz, jeg har lest maange av hans bøker.

En omtale av hans forfatterskap jeg kan signere på, går som følger: “Dean Koontz writes page-turners, middle-of-the-night-sneak-up-behind-you suspense thrillers. He touches our hearts and tingles our spines.”

Titler jeg kan anbefale på det varmeste er bl.a. "Watchers" og "From the corner of his eye" (sistnevnte leser jeg nå).

Flere som kjenner til denne forfatteren?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:30   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere Dean Koontz-tilhengere her?

Jeg hadde noen av bøkene som ferielektyre for noen år siden. Jeg mener det var "Sole Survivor", "Seize the Night" og "Fear Nothing".

Jeg husker godt "Sole Survivor". Den var spennede og sær!

Gammel 15-07-10, 23:32   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Skytsengelen ...

Gammel 15-07-10, 23:41   #4
Left
Passiv

Standard

Har lest flere av han, uten at jeg nå husker hva de heter. Den ene var med en vindmølle tror jeg...?

Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:56   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lest mye av Dean Koontz i min tid, men det begynner og bli noen år siden. Min favoritt er "Dark rivers of the heart" eller "Sjelens sår" som den heter på norsk. Jeg likte også godt en som jeg tror heter "Natten er ond". Sær og merkelig bok.

Jeg gikk forøvrig litt lei bøkene hans etter å ha pløyd i gjennom en del av dem. Jeg følte de ble veldig forutsigbare og at alle bøkene var skrevet på samme lest. Dragetårer er også en av bøkene jeg husker godt av han. En litt "lettere" bok.

Gammel 16-07-10, 01:04   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Leste mye av han da jeg var yngre. Nå liker jeg ikke skumle/uhyggelige bøker så lenge siden siste bok ble lest. Husker ingen av titlene. Må ta en tur i bokhylla og se.

Gammel 16-07-10, 01:13   #7
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Har lest mye Dean Koontz, ja. Utrolig spennende til å begynne med, men etter en fem-seks bøker blir det litt ensformig.
Da synes jeg Stephen King er mye flinkere til å variere bøkene sine.

Gammel 16-07-10, 07:53   #8
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Har lest mye Dean Koontz, ja. Utrolig spennende til å begynne med, men etter en fem-seks bøker blir det litt ensformig.
Da synes jeg Stephen King er mye flinkere til å variere bøkene sine.

Enig. Stephen King er og blir favoritt. Både bøkene og en og annen film.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 08:08   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også lest mange Koontz bøker. Som andre har nevnt, synes jeg at bøkene etterhvert har blitt riktig så forutsigbare Grei underholdning er det fortsatt da

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 08:16   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ferievibber av Dean Koontz. Pappa har mange av hans bøker på hytta, og jeg tilbragte mange tenåringssomre på brygga mens jeg leste de bøkene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 08:53   #11
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Ferielektyre ja, har en egen Dean Koontz hylle nede i "biblioteket" mitt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.