Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og tid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 14:17   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Mannfolk og tid

Hvordan står det til med mennene dere kjenner og deres begreper om tid?

Er 10min for dem også 10min i virkeligheten?

Hilsen hun som fikk ut av mannen at det å jobbe ett par timer i dag betydde iallfall 5 timer.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:20   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannfolk tid

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvordan står det til med mennene dere kjenner og deres begreper om tid?

Er 10min for dem også 10min i virkeligheten?

Hilsen hun som fikk ut av mannen at det å jobbe ett par timer i dag betydde iallfall 5 timer.

Hjemme hos oss er det jeg som er mannen - eller ihvertfall dårligst til å anslå hvor lang tid ting tar. Jeg sier kort tid, fordi jeg vil at det skal ta kort tid. Men øver meg i å være mer realistisk med tidsangivelse, fordi jeg vet det er mer frustrerende å bli stående og vente.

Hilsen hun som sjelden stresser, men som kan bli litt presset på tid.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:20   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jobbe litt" betyr alt fra et par timer til et døgn. Men sånn er jeg også, så jeg klager ikke. Hvis det er noe konkret det er spørsmål om går det stort sett an å få fastslått et tidspunkt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:23   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Oh, yes.
Jeg kan her bare linke til min blogg om dette og relaterte emner:

Ting man lærer som samboer, del 2

Ellers henviser jeg til ordbokendefinisjon av "straks": Innen to dager ...

Sist redigert av Enhjørning : 16-07-10 kl 14:36.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:29   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannfolk og tid

Alt tar tre ganger så lang tid, og et par timers jobb tar minst fem. "I femtida" betyr mellom halv seks og sju.

Gammel 16-07-10, 15:02   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

"Det tar bare to sekund" er en vanlig frase fra mannen her i hus. Det kan bety alt fra to sekund til to timer.

Hans tidsperspektiv er serdeles vidstrakt om man kan si det slik. Men jeg maser og maser om tidspunkt så det har blitt en smule bedre faktisk. :masekjerring:

Gammel 16-07-10, 15:13   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ofte lurt på hvor mye av livet mitt jeg bruker på å vente på mannen. Enten vi skal ut, han skal komme fra jobb eller annet. Han blir oppslukt av det han holder på med og jeg blir helt sprø innimellom. Jeg tror nesten aldri jeg har opplevd at han har gått fra jobben når den har sluttet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:22   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen er mye bedre på tid enn meg, en liten bytur kan være opptil 5 timer med det rette selskapet, men heldigvis, etter mange år sammen så har han lært!

Gammel 16-07-10, 16:33   #9
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er en av mannens gode sider. Er han mer enn 10 minutter forsinket ringer han alltid og sier i fra. Og 10 minutter er 10 minutter både i hans og min verden, heldigvis.
Skal han komme hjem til halv fire, så er han som regel hjemme til halv fire, pluss minus 10 minutter.

Gammel 16-07-10, 17:36   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

To sekunder, ja, Mjau. Mannen her pleier å si det samme, eller er det Ett sekund?
I hvert fall dreier det seg snarere om timer.
Og "i dag" betyr helst om en uke. Minst.

Jeg pleier å si "Jasså" til hans tidsforslag, jeg begynner å kjenne ham etter ti år.

Gammel 16-07-10, 17:41   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det med tidsperspektiv irriterer meg ikke så særlig,
det som imidlertid er fryktelig irriterende,
er når jeg ber ham om å gjøre noe som jeg forstår ikke kommer til å bli gjort sånn helt uten videre (fordi han har latt være åtti ganger før),
og han svarer med et irritert:

"Jeg hadde jo tenkt å gjøre det da"

Hvor sannsynlig er det egentlig at akkurat den gangen jeg ber ham om å ta søpla helt ut i dunken (i stedet for å legge den i gangen eller utenfor inngangsdøra), så hadde han faktisk tenkt å gjøre det?

Gammel 16-07-10, 17:47   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Min mann er flink til å komme når han sier det. Han tror som regel at ting tar lenger tid enn det faktisk gjør så han legger som regel inn god margin.

Gammel 16-07-10, 17:50   #13
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg legger til ca. 50% av den tiden mannen oppgir, da blir det ofte nesten riktig. En times tid er en og en halv til to timer, to timer betyr tre til fire.

Gammel 16-07-10, 18:40   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ingen tidsperspektivproblemer med mitt eksemplar av arten, han holder seg til det han sier og gir beskjed hvis det tar lenger tid, noe som jo skjer av og til for oss begge, særlig når det gjelder jobb. Vi har vel en sjelden gang vært litt uenige om hvor lang en liten tur på byen er, men det er så sjelden at det teller ikke en gang.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:51   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemmer aldri den gangen som nyforelsket jeg stod å ventet på et HJØRNE i Oslo by i halvannen time!! Jeg turde ikke rikke meg fordi jeg fikk ikke tak i ham på telefon. Og jeg var på overnattingsbesøk. Han kan takke seg lykkelig den dag i dag at jeg var nyforelsket.
Han EIER ikke tidsbegrep.
Et annet eksempel er at han sa til en kompis at han kom veldig snart. Vi var da fysisk 4,5 timer unna treffstedet...
Jeg blir sprø noen ganger.

Gammel 16-07-10, 18:54   #16
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Tid er et ukjent begrep for min mann. Flere mil tror han kjøres på 10 min, straks er alt fra dager til uker, ja, jeg har gitt opp å spørre spørsmål der tidspunkt er involvert.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:55   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det så veldig typisk menn? Jeg kan være ganske ille på det punktet, spesielt på å beregne hvor mye tid jeg vil bruke på en arbeidsoppgave jeg blir skikkelig oppslukt av. Men jeg ser jo ikke rot heller, og bretter håndklærne feil. :mann innerst inne?:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:52   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om fenomenet er typisk for menn, men min mann har i alle fall sin egen tidsregning. Fem minutter er langt fra fem minutter, eldste får beskjed om å legge seg, for "Nå er klokka 23.00 (korrekt tid 22.40), han påstår at jeg bruker lengre tid på ting jeg gjør enn det som er fakta og "Skal bare lese 10 minutter til" er sånn ca 1 time og resten av boken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:55   #19
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Derfor har vi oppfunnet vår egen klokke til barna. Klokka er midt på natta er en gjenganger.
Nå er tuppa seks, så hun har funnet ut av seg selv at dette ikke er helt korrekt. Ligner på mora heldigvis på den måten.

Gammel 16-07-10, 20:04   #20
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir helt smårar av akkurat dette temaet ganske så ofte... Hva i alle dager er så vanskelig med å kalle en spade for en spade? Det å komme litt senere hjem, betyr ikke flere timer i min verden....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.