|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Mannfolk og tidHvordan står det til med mennene dere kjenner og deres begreper om tid?
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Mannfolk tid
Hjemme hos oss er det jeg som er mannen - eller ihvertfall dårligst til å anslå hvor lang tid ting tar. Jeg sier kort tid, fordi jeg vil at det skal ta kort tid. Men øver meg i å være mer realistisk med tidsangivelse, fordi jeg vet det er mer frustrerende å bli stående og vente.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Mannfolk tid"Jobbe litt" betyr alt fra et par timer til et døgn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannfolk tidOh, yes.
Sist redigert av Enhjørning : 16-07-10 kl 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Mannfolk og tid"Det tar bare to sekund" er en vanlig frase fra mannen her i hus. Det kan bety alt fra to sekund til to timer.
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mannfolk og tidJeg har ofte lurt på hvor mye av livet mitt jeg bruker på å vente på mannen. Enten vi skal ut, han skal komme fra jobb eller annet. Han blir oppslukt av det han holder på med og jeg blir helt sprø innimellom. Jeg tror nesten aldri jeg har opplevd at han har gått fra jobben når den har sluttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannfolk og tidMannen er mye bedre på tid enn meg, en liten bytur kan være opptil 5 timer med det rette selskapet, men heldigvis, etter mange år sammen så har han lært!
![]() |
#9 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Mannfolk og tidDette er en av mannens gode sider. Er han mer enn 10 minutter forsinket ringer han alltid og sier i fra. Og 10 minutter er 10 minutter både i hans og min verden, heldigvis.
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Mannfolk og tidTo sekunder, ja, Mjau. Mannen her pleier å si det samme, eller er det Ett sekund?
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Mannfolk og tidDet med tidsperspektiv irriterer meg ikke så særlig,
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Mannfolk og tidMin mann er flink til å komme når han sier det. Han tror som regel at ting tar lenger tid enn det faktisk gjør så han legger som regel inn god margin.
![]() |
#13 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannfolk og tidJeg legger til ca. 50% av den tiden mannen oppgir, da blir det ofte nesten riktig. En times tid er en og en halv til to timer, to timer betyr tre til fire.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mannfolk og tidIngen tidsperspektivproblemer med mitt eksemplar av arten, han holder seg til det han sier og gir beskjed hvis det tar lenger tid, noe som jo skjer av og til for oss begge, særlig når det gjelder jobb. Vi har vel en sjelden gang vært litt uenige om hvor lang en liten tur på byen er, men det er så sjelden at det teller ikke en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Mannfolk og tidJeg glemmer aldri den gangen som nyforelsket jeg stod å ventet på et HJØRNE i Oslo by i halvannen time!! Jeg turde ikke rikke meg fordi jeg fikk ikke tak i ham på telefon. Og jeg var på overnattingsbesøk. Han kan takke seg lykkelig den dag i dag at jeg var nyforelsket.
![]() |
#16 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mannfolk og tidTid er et ukjent begrep for min mann. Flere mil tror han kjøres på 10 min, straks er alt fra dager til uker, ja, jeg har gitt opp å spørre spørsmål der tidspunkt er involvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Mannfolk og tidEr det så veldig typisk menn? Jeg kan være ganske ille på det punktet, spesielt på å beregne hvor mye tid jeg vil bruke på en arbeidsoppgave jeg blir skikkelig oppslukt av. Men jeg ser jo ikke rot heller, og bretter håndklærne feil. :mann innerst inne?:
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Mannfolk og tidJeg vet ikke om fenomenet er typisk for menn, men min mann har i alle fall sin egen tidsregning. Fem minutter er langt fra fem minutter, eldste får beskjed om å legge seg, for "Nå er klokka 23.00 (korrekt tid 22.40), han påstår at jeg bruker lengre tid på ting jeg gjør enn det som er fakta og "Skal bare lese 10 minutter til" er sånn ca 1 time og resten av boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Mannfolk og tidDerfor har vi oppfunnet vår egen klokke til barna. Klokka er midt på natta er en gjenganger.
![]() |
#20 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mannfolk og tidJeg blir helt smårar av akkurat dette temaet ganske så ofte... Hva i alle dager er så vanskelig med å kalle en spade for en spade? Det å komme litt senere hjem, betyr ikke flere timer i min verden....
![]() |
|
|