Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Tips til kjekt, lite digitalt kamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-10, 00:48   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Tips til kjekt, lite digitalt kamera?

Vi har digitalt speilreflekskamera, men jeg kunne tenkt meg et lite veskekamera. Føler jeg har null peiling på dagens digitale kamera. Hva er bra for tiden?

Gammel 18-07-10, 00:53   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til kjekt, lite digitalt kamera?

Vi har Canon Ixus 100 og er strålende fornøyd med det som "veskekamera". Det tar gode bilder og er veldig lite og nett.

Gammel 18-07-10, 00:59   #3
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

*noterer*

Gammel 18-07-10, 01:08   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg skulle også kjøpt meg et lite kjekt lommekamera som tar fine bilder frem til jeg får råd til speilrefleks så her vil jeg følge med om det kommer flere gode tips.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 01:29   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Har samme "problem". Vi er også på utkikk etter ett "veskekamera" som er bra.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 01:33   #6
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Speilrefleks er veldig bra, men jeg velger ofte bort det å ta med kameraet fordi det tar så stor plass.

Gammel 18-07-10, 11:44   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har alltid vært fornøyd med Canon Ixus-serien. Ellers har du Canon Powershot som vistnok er de beste kompaktkameraene, men mange funksjoner fra SLR. http://produkt.akam.no/product.php?productId=112920

Gammel 18-07-10, 11:52   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp kjøpt dette kameraet: http://www.olympus.no/consumer/29_di...6020_22734.htm og er strålende fornøyd med det.

Vi hade kjempeglede av å bruke det i bassenget da vi var på Mallorca nå - mange stilige undervannsbilder. Kameraet har også endel andre greie effekter, og er veldig enkelt i bruk.

Gammel 18-07-10, 12:05   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi har nettopp kjøpt dette kameraet: http://www.olympus.no/consumer/29_di...6020_22734.htm og er strålende fornøyd med det.

Vi hade kjempeglede av å bruke det i bassenget da vi var på Mallorca nå - mange stilige undervannsbilder. Kameraet har også endel andre greie effekter, og er veldig enkelt i bruk.

Vi har hatt 3 Olympus som vi egentlig der og da har vært veldig fornøyd med, men det var inntil jeg fikk Canon Ixus. Nå sverger jeg til det. Ikke minst fordi det er så lite og hendig.

Gammel 18-07-10, 12:31   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte nettopp et Canon Ixus 210. Veldig greit, lite kamera.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:49   #11
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Dette så fantastisk ut. Vanntett, støtsikkert og frostsikkert.

Gammel 18-07-10, 13:51   #12
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Har aldri tenkt på at kameraet skal være vanntett, men kjenner at det er lurt når man har 3 barn. SÅ da er det et krav. Foreløpig er det bare Olympus som som fyller dette kravet.

Gammel 18-07-10, 18:04   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et eller annet ixus. Veldig greit, men vanntett er det ikke. Tar gode bilder da. Olympus har såvidt jeg vet de beste vanntette.

Gammel 18-07-10, 18:25   #14
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med nytt krav til vann, kan du sjekke ut dette fra Canon http://www.akam.no/artikler/canon_powershot_d10/69865

Gammel 18-07-10, 19:44   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg merker meg at min egen kravspekk på kompaktkamera har endret seg. Jeg har slitt ut et par Ixus-kamera, men liker ikke de så godt, syns de er for trege. Har også alltid hatt DSLR, og har slitt ut mitt første av den typen. Kamera har med andre ord alltid vært viktig.

Sist vi kjøpte nytt kompaktkamera gikk datteren min og jeg for det som var rosa....

Gammel 18-07-10, 19:48   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også på jakt etter et nr. 2 kamera, og kommer trolig til å velge Canon Power Shot S90 eller et Panasonic superzoom. Som f.eks Lumix DMC TZ10 eller litt enklere. Jeg trenger strengt tatt verken GPS, geotagging eller HDvideo.

Selv om bildekvalitet har høy prioritet frister superzoomen til Panasonic. Og bildekvaliteten er også veldig bra på dette kameraet. Det er bare det at powershot'n har enda bedre. Helst vil jeg jo ha et speilrefleks på 180 gram eller der omkring.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:54   #17
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Har sammenlignet Olympus og Canon (vanntett), og det ser ut som om Olympus er hakket bedre totalt sett. Synes det er kjekt å kunne filme en liten filmsnutt også, i tillegg til alt det andre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.