|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Det er noe feil med bilen. Hjelp
|
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpMin hadde også en rar bankelyd da jeg startet den etter ferien, men den forsvant etter noen kilometer, så jeg håper det bare er noe som måtte gå seg til. Alt ser ok ut.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpNja - den her kom nok før ferien - også hadde den ikke tryllet seg vekk i løpet av ferien dessverre. Jeg bare orket ikke se mer på det dagene før vi skulle dra, så jeg lukket ørene og kjørte videre. På vei hjem i går var det dog ikke mer å diskutere - det var ikke mulig å kjøre i mer enn hundre. |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpOg dette er en bankelyd som kommer når du bremser, ikke som i helikopterlyd av typen gåent hjullager?
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpEnten så slitte skiver at det er metall mot metall inni der. Eller så kan det være en stein eller to som har lagt seg inn i systemet en plass. Det kan bråke noe forferdelig, og om den ligger slik at den kommer i klem når du bremser, så bråker det da også.
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpVi hadde en liten stein inni hjulet/bremsen/what ever en gang. Tilkalte Falken fordi det bråkte noe så inni hampen. Fyren fra Falken rygget fort og bremset, steinen forsvant og det samme med lyden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpBåde stein og utslitte bremser burde jo pipe. Dette er en bankelyd. Med vibrasjon. Det er eksakt som om den ene bremseskiva skulle hatt en kraftig bulk som var det eneste som tok borti bremseklossene. Bortsett fra at da burde jeg kjent at den trakk til ene siden om jeg bremset hardt, og det gjør den ikke. Den er helt styringsnøytral både i fart og under bremsing. |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpAbsolutt ingen lyd når jeg ikke bremser nei. |
![]() |
![]() |
#10 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpDet kan være kast i en bremseskive, det behøver ikke å pipe eller skjevtrekke. Er bankingen helt lineært synkron med farten? Vibrerer rattet i takt med bankingen?
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpDen er eksakt synkron med farten ja. Og rattet vibrerer i takt ja. |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. Hjelp
Arbeidsbilen til gubben hadde dette, det ble ignorert en stund og han mistet da bremsekraft på vei til verkstedet.. Få det sjekket opp fortere enn svint du. Vær klar til å bremse med gir og med brekket om du mister bremsekraften, sånn for sikkerhets skyld bare.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpPå lang sikt _kan_ det dra med seg hjullagre, endeledd og opphengskuler, på grunn av den økte belastningen. Men det skjer ikke over natta.
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpHøres veldig ut som noe bilen til mannen lider av. I det tilfellet er det kronisk og ingen verksted klarer å finne ut av hva vibreringen kommer av og det er forsøkt byttet ut ymse deler. Lykken er at den kom gjennom EU-kontrollen likevel.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpJeg elsker Mauser. Som vanlig. Elsket kollega har også avsagt dom på bremseskive. (Og mobbet meg uten hemninger fordi jeg pinglekjører så det blir varmgang i skivene - det tar seg ikke ut osv. |
![]() |
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpHøyres ut som vår bil når bremseklossane var heilt nedslitt. Metall mot metall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpHøres ut som bremseskive ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Det er noe feil med bilen. HjelpBilen min lider også av noe som ligner veldig på dette. Jeg har gjort
![]() |
|
|