|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Haster: Hva er "circuit ground"?I ordboka finner jeg bare "circuit ground" som oversettes med "kretsjord". Men er det det samme? På Wikipedia ser jeg at de skriver om "circuit ground vs. earth", så betyr det at det IKKE er det samme?
|
|
|
#2 |
|
I endring
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?a. Circuit Grounding
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Hah, nå kunne jeg svart, hadde det ikke vært for at det rant ut IQ med morsmelken her i sted.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Ok, jeg skulle ha ordlagt meg annerledes, for egentlig så gir jeg f i hva det er.
|
|
|
#5 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Jeg synes kretsjord var en passende oversettelse, jeg. Hva lurer du på egentlig, Divine, hva det er for noe, eller hva det skal oversettes med? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Den paranoide androide
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?
Hm, skal man tro norsk wikipedia, så holder det lenge å kalle det for jord. Og så skiller man deretter på lokal jord (chassis ground) og fysisk jord (earth), ser det ut som. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Jeg oversetter noe reklamemateriell for et et slags termometer som blant annet skal kunne "locale circuit grounds".
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Er du sikker på at det er et termometer? Det høres heller ut som et multimeter eller noe slikt som kan finne lokal kretsjord, og kan finne kilder til "nuisance tripping" (som jeg mener betyr at en eller annen sikkerhetsdings har gått av når det ikke er noen grunn til det. F.eks at det har kommet en strømtopp som har gjort at kretsbrytere slår seg av).
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?De kaller det infrarødt termometer, men hva det EGENTLIG er, kan man jo diskutere. Jeg har virkelig ikke peil.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?
Det finnes ikke noen nettside med manual?
|
|
|
#11 |
|
Den paranoide androide
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Høres veldig rart ut. Et termometer måler varme. Et infrarødt termometer ser jeg for meg kunne brukes til å måle feber på trommehinna. Hva heter instrumentet på engelsk? Støtter Esme i at det høres ut som multimeter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Jeg har bilde av hele greia her, men jeg kan ikke legge det ut, for da vil jeg avsløre produsenten, og det kan jeg ikke.
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Nå har jeg googlet litt.
|
|
|
#14 |
|
Den paranoide androide
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Ah, på den måten! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Permakulturell
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Blir ikke da "nuisance tripping" jordfeil?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Nullpotensiale eller jordingspunktet vil bli kretsjord sånn litt mer faglig. |
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Teomannen sier du kan oversette det med "jord", enkelt og greit. Du kan ta hans ord for det. Hvis du vil ha en dobbelt kvalitetssjekk, kan du sende meg en PM med avsnittet du er usikker på, så skal jeg gå ham til å lese det i kveld. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Haster: Hva er "circuit ground"?Nei, nå har jeg sendt fra meg oversettelsen. Så nå vil jeg egentlig ikke vite.
|
![]() |
|
|