Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barn og koffein

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-10, 15:47   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn og koffein

Min nærmeste venninne har lest et sted på nett om hvor farlig koffein er for barn, og har dermed bestemt at hennes barn ikke får drikker med koffein (i praksis mest cola vil jeg tro).

Jeg får ikke spurt henne nå hva/hvor hun har lest noe, men med så mange oppegående mennesker her inne, så lurer jeg på om noen har ramlet over det samme og/eller har kvalifiserte meninger om koffein og barn?

Gammel 22-07-10, 15:53   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Barn og koffein

Jeg er veldig streng på alkohol. Men mer slepphendt på koffein. De får drikke litt cola iblant, og det hender de drikker en kopp te også.

Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:55   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest noe som helst, egentlig. Men mine unger får heller ikke drikke koffein.

Ungene mine liker ikke brus, så cola er ikke problemet. Derimot er begge svært glad i å smugdrikke mine latte. Vi har gjort det klart at kaffe er voksendrikke fordi de blir så "rare" når de drikker det. Mengdene de har fått i seg så langt er så små at vi ikke har merket noen ting, egentlig. Men jeg kjenner jo at koffein gjør noe med meg, og størrelsen tatt i betratning så gjør det sikkert mer med ungene.

Dokumentasjon vil mottas med takk.

Gammel 22-07-10, 16:44   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Han får te iblant, men nå har han lagt sin elsk på grønn te, heldigvis.
Cola hører til sjeldenhetene.

Det har kommet meg for øre at han og bestekompisen har fått Burn ved en anledning, og det likte jeg svært lite.
(Som om de to der trenger energidrikker ... )

Gammel 22-07-10, 16:57   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Eldste her kan finne på å drikke burn en gang imellom og ja. Men han er stor da. Minste vil gjerne han og, men han får ikke lov.

Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:10   #6
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Her kanskje?

http://www.dinside.no/790039/barn-fa...or-mye-koffein

Det refereres til en undersøkelse, men den er ikke åpent tilgjengelig på nett....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:19   #7
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Mine får te av og til, men begrenset med sukker. De får cola noen ganger, men det tilhører sjeldenhetene. Kaffe har de dyppet fingen i og likte så absolutt ikke. Alkohol får de ikke smake, men har nå dyppet litt der og.

Gammel 22-07-10, 17:44   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger får cola innimellom, og størstemann drikker av og til iste.

Gammel 22-07-10, 17:46   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av mine drikker endel espresso.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:16   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

En av mine drikker endel espresso.

Gammel 22-07-10, 18:32   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir ikke ungene cola. Vi får lite nok søvn som det er.

Gammel 22-07-10, 18:44   #12
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

her får de ikke cola.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:45   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min er jo ikke to år enda engang da, så han får ikke cola eller annen koffeindrikk.

Gammel 22-07-10, 20:10   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn er jo litt større, så de får drikke coladrikker (men jeg liker det ikke). Kaffe får de IKKE ennå. Jeg har ikke lyst til å bidra til økt uro og abstinenser.

Gammel 22-07-10, 20:24   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo tåler nesten bare svart brus som er light.
Solo og fanta er laget på frukt konsentrat som han ikke tåler med at det inneholder fruktose.

Så han drikker cola light hver helg,ett plass eller 2 til barnetv. Og merker ikke noe på han

Sist redigert av Honda : 23-07-10 kl 18:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:29   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt får ikke koffeindrikker, men det er fordi jeg ser hvor lysvåken jeg selv blir av koffein, og jeg sliter jaggu nok med å få han til å sove og sove lenge nok fra før av...
Det er vel også noe med koffein og kaliumopptak som ikke er bra uten at jeg har helt kontroll på det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:55   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine får ikke drikker med koffein. Vi har frukt-te når de vil ha te.

Koffein er vel både et stimulerende og avhengighetsskapende stoff. Ikke noe jeg vil gi barn.

Gammel 22-07-10, 21:14   #18
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Eldste drikker noe Cola Zero, fortrinnsvis i helgene (men det sklir litt ut i ferier, der må innrømmes). Hun drikker litt te innimellom også, og vil gjerne smake på skummet på latte'n min. Mellomste liker ikke svart brus, og er heller ikke noen stor tedrikker. Og minsten får nok litt gjennom morsmelka...

Ikke det jeg har reflektert mest over, altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.