|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Hvor lenge kan en åpnet vinflaske stå i kjøleskapet uten å bli ødelagt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Skal den brukes til matlaging, kan den vel stå en stund. Blir sur som eddik etter hvert...
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Hvis den bare skal brukes til mat, kan du fryse den ned i isbitform og ha isbitene i en pose. Ha i passe mengde vinterninger i sausen, og hipp hurra!
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Jeg anbefaler Vacuvin (?). Saanne propper man setter paa vinflaskene ogsaa pumper man slik at det blir vakum i flaskene. Da holder de seg mye lenger, og man har alltid en unnskyldning til aa aapne en flaske selv om man bare vil ha et glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?
Det kommer an på vinen. Syre og tanniner (bitterstoffer) virker konserverende for vinen, og mye av det ene eller det andre i en vin vil gjøre at den holder lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Fryser den i isterningposer hvis jeg skal ha den til matlaging senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder vinen seg i kjøleskap?Ikke helt enig når det gjelder frysingen av vinen. Ikke all matlaging der det funker å bruke rødvin som har vært frosset...kommer rett og slett an på hva du skal lage |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|