|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Får dine barn koffein | |||
Ja, jeg har ikke tenkt så sinnsykt nøye over det, må innrømmes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 35,54% |
Jeg prøver å begrense det, men det glipper noen ganger |
40 | 33,06% |
De får det kun om jeg ikke vet det (i selskaper hos andre f.eks) |
20 | 16,53% |
De får det aldri, under noen omstendigheter |
7 | 5,79% |
Dustepåll/annet - presiser i tråden |
11 | 9,09% |
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spin off - får dine barn koffein?Påll kommer...
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Min eldste drikker cola ca 2 ganger i måneden, og da ca et halvt glass, så ja, av og til. Ygste liker ikke brus. Ingen av de drikker kaffe.
![]() |
#3 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Jeg prøver å begrense det. Fx er det sjelden jeg kjøper cola om vi skal ha brus. Og vil de ha te får de som oftest frukt-te. Men det er av meg.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Ja, jeg skal innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på om det er cola eller annen brus de drikker de gangene de drikker sånt. Så ja det gjør de.
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Innimellom får hun cola, f.eks når det er veldig varmt ute da får hun det om alternativet er ingen drikke. Gjelder spesielt på hytta hvor vi ikke har innlagt vann, og om vi er i Spania og lignende.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?LilleVenn drikker av og til litt te. Det er så lite at jeg aldri i livet kan tro at det skal være skadelig. Svarte ikke i pollen, da ingen av alternativene passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Jeg skrev kun når jeg ikke vet om det, men det er ikke helt sant. Det fordi han ikke liker cola, og ingen vi kjenner ville finne på å hi ham kaffe, men når vi er i butikker hvor msn kan male sin egen kaffe knasker han gjerne en kaffebønne. Det skjer ikke ofte, og jeg ville ikke gitt ham kaffe.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Poden liker ikke cola, vil ikke ha te og får ikke kaffe, så nei, han får aldri i seg koffein. Hadde han likt cola, hadde han sikkert fått det en gang iblant, i bursdager og sånt.
![]() |
#9 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?De får det ikke, men det er ikke sånn at de ikke får under noen omstendigheter. Ved magesjau har det hendt at vi har gitt ungene doven cola. Men det er vel den eneste omstendigheten og.
![]() |
#10 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Det kunne de gjerne fått, men de liker ikke brus, te eller kaffe. Så nei - det får aldri det. Fant ikke det perfekte alternativ i spørrisen da...
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Hmmm... Yngste på 15 mnd får det aldri, under noen omstendigheter.
![]() |
![]() |
#12 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Dette er ikke noe jeg har tenkt veldig nøye gjennom, kjenner jeg. Eldste drikker noe koffeinbrus i helgene (dårlig innflytelse av meg, der), og gjerne te vinterstid. Mellomste er ikke glad i verken det ene eller det andre, og tar seg heller et glass juice om vi andre drikker brus, så han får vel ikke i seg koffein i det hele tatt.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Jeg serverer det ikke, men det hender at de tar seg en slurk. De liker ikke kullsyre og derfor ikke cola. Men begge er glade i kaffe latte. Det får de ikke servert, men det hender at de sniker seg til en slurk av min. Men det er ingen som serverer så små barn kaffe, så det er ingen fare for at de skal få dette "borte".
![]() |
![]() |
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Nei, det må være om jeg ikke vet om det. Cola i bursdagsselskap, f.eks. Jeg har prinsipielt ikke noe i mot at de en sjelden gang får det i selskap og sånt, men ofte er det snakk om ettermiddags- eller kveldstid og da ønsker jeg ikke at det skal bli vanskelig for dem å sovne.
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Det hender, men prøver å begrense det. Stuttingen drikker kaffe, og har gjort det fra han var 8 mnd. Nå serverer jeg han selvfølgelig ikke kaffe, men han forsyner seg av koppene hos besteforeldrene, og når det en sjelden gang drikkes kaffe her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Minstemor liker ikke brus, guttene får et glass cola hvert jubelår, men aldri om kvelden. Eldstemann er som sin mor og blir helt søvnløs av en liten skvett med koffein etter kl 18. Samme unge elsker kaffe latte, men lager den selv, med koffeinfri kaffe på nespressomaskinen.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Ingen av mine drikker cola, og te og kaffe er selvsagt uaktuelt, så nei. De drikker ikke koffein. Hadde de drukket cola, hadde jeg ikke nektet dem det i selskap eller en sjelden gang ellers, men det er altså ikke aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Av mine 4 er det bare en som er glad i brus. Han liker best cola, og han får det når vi serverer brus. De andre 3 drikker aldri noe koffeinholdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spin off - får dine barn koffein?Åtteåringen drikker cola en sjelden gang, men velger som regel Solo de gangene han får brus. Jeg ser ikke på det som noe problem i så små mengder. Det eneste jeg helst unngår at han drikker i det hele tatt er lightbrus og lightsaft, men det har vel hendt at han har fått det hos noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|