Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Interør: Oppbevaringstips!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 13:26   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Interør: Oppbevaringstips!

Vi bor i en liten leilighet. Dvs. den er super til to voksne og to-tre barn, men med fem barn har vi det relativt trangt. Vi kunne flyttet, men da må vi ha en til bil, kjøre gjennom flere bommer osv. Her bor vi sentralt, gåavstand til sentrum og jobb, så vi prøver å bli så lenge vi kan.

Den siste uken har vi vikelig stått på for å rydde, sortere, kaste osv for å benytte plassen på best mulig måte. Er det noen som har noen gode tips å komme til. Hva gjør dere for å benytte plass på best mulig måte?

Gammel 23-07-10, 14:32   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Interør: Oppbevaringstips!

Her henger jeg meg på for tips altså

Gammel 23-07-10, 14:34   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kunne du fått lånt litt oppbevaringsplass hjå vener og famlie i nærleiken til lagring av sesongrelaterte klær og utstyr og arveklær/utstyr som ligger litt fram i tid?

Gammel 23-07-10, 14:39   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ofseleg flink til dette i teorien. Vi har kurver og kasser i massevis, men jeg får det ikke til å fungere. Dessverre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 14:59   #5
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Følger med her. Vi har det og rimelig trangt og alle "maser" om vi burde flytte ut av byen for å få bedre plass. Men da må vi jo kjøpe bil og alt det styret. Trives kjempegodt, men de blir litt fullt ja.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 15:03   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har dere bod eller loftsplass til å stue unna ting og tang?

Jeg bruker oppbevaringsposer til dyner fra Ikea og stuer unna vintertøyet om sommeren og sommertøy om vinteren.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 15:24   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sånne store vakumposer til ekstradyner og sesongklær som skal lagres?

Nå bor dere vel i en leilighet uten knevegger, men disse er supre til å lage hyller/skuffer i. Fx bygge inn slike lave Billy-hyller.

Benytt dere av lagringsplassen oppå kjøkkenskapene.

Et minimum av leker til barna - særlig de som er litt plasskrevende. En litt mindre dukkevogn istedet for en stor bagvogn fx.

Gammel 23-07-10, 15:26   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig bør jeg ikke snakke, for jeg klarer ikke holde orden på meg og podens ting engang, men jeg har hørt at høye skap (opp til taket) og faste plasser til alt, er bra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:34   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Plastkasser på hjul til å oppbevare klær, sengetøy, gardiner osv under enhver seng.
Henge topper osv på henger, mye mer oversiktlig, og bidrar til mer system, synes nå jeg.
Vegghengte kasser/kurver der det er ledig plass, fast plass til f.eks. ladere, dc-utstyr, solbriller, lommelykter, refleksvester osv, hvis det ikke har plass i skuffer.
Kjøp kasser/kurver som passer oppå skapene, til å lagre ting som ikke er i bruk så ofte..

Selv om jeg har et hus på 120 kvm, og vi er tre stk, er det neimen ikke lett å holde orden på alt, men nå begynner det å bli system i sakene

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:42   #10
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg abbonerer siden vi er i samme situasjon. Og så er jeg nysgjerrig på hvor mange kvadrat dere andre med lite plass bor på?

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:44   #11
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg har foresten puffer på barnerommet som er fylt med ekstradyner.

Gammel 23-07-10, 16:51   #12
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Og så har vi et enkelt hyllebord over ytterdøra med kurver for refleksvester, lester, skopuss/impregnering osv.

Gammel 23-07-10, 17:39   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi er fem, snart seks, og har kjempestort hus. Det hjelper bare ikke når det kommer til systemer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:03   #14
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk et tips om å kjøpe veggskap da det ofte er ledig plass høyt oppe på veggene.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:28   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var på kremmerhuset i dag og så en haug med flotte "poser" til vinterklær og sommerklær og sko. Hadde kjøpt dem om jeg hadde penger akkurat nå. Så geniale ut.

Gammel 23-07-10, 18:35   #16
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et tips til lagring av dyner, puter etc som ikke er i bruk (teknikken kan sikkert brukes på klær også): Kjøp slike poser på Biltema, Clas Ohlosson o.l. som man kobler til støvsugeren og suger luften ut av. Eventuelt fungerer det med svartsekker også. Vi lagrer i store plastkasser som får plass under trappen, og jeg får glatt 2 dyner og minst 1 pute ned i en slik kasse hvis vi fjerne luften først. Kassene er kjøpt på Biltema og fås i mange størrelser.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:38   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Var på kremmerhuset i dag og så en haug med flotte "poser" til vinterklær og sommerklær og sko. Hadde kjøpt dem om jeg hadde penger akkurat nå. Så geniale ut.

Jeg så dem også for noen dager siden og tenkte at de var fine - men så var jeg på Biltema like etter, og der har de supre vakuumposer som jeg heller skal bruke, bortsett fra til sko. Har allerede test-vakuumpakket ei dyne, og det var skikkelig morsomt.

Gammel 23-07-10, 19:07   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Sånne store vakumposer til ekstradyner og sesongklær som skal lagres?

Nå bor dere vel i en leilighet uten knevegger, men disse er supre til å lage hyller/skuffer i. Fx bygge inn slike lave Billy-hyller.

Vi har knevegger som er fulle av diverse. Nettopp hatt storopprydding der. Jeg oppbevarer klær i stor IKEA dekkposer i str slik at det er lett å finne fram. En fordel skal man ha for at man er kontrollfreak.

Deler gjerne mine tips med dere, og gleder meg til deres.

• I gangen har vi dekorert en vegg med skoskap. Hver av ungene har hvert sin rekke og i den oppbevares hhv sko, votter, luer og refleksvester osv.
  • Alle har hver sine knagger slik at man lett finner fram til hvilken jakke som tilhører hvem.
  • Øverst på hattehylla har jeg kurver med votter, skjerf og luer til meg og mannen, samt sykkelhjelmer.
  • Kommoden i gangen rommer alt av ullklær, ullsokker osv, pluss en skuff til alt som ikke har en fast plass.
  • På vårt minivaskerom har jeg Elfa kurvsystem med alle barnas klær, samt mannen (var visst ikke plass til mine... ). Genialt. Veldig lettvint å brette klær, snu seg og legge de rett på plass.
  • Har også knagger til alt av regntøy og dresser.
  • Har egne skittentøyskurver til farget, hvitt og håndklær.
  • I skapene på soverommet har jeg vinterklær som venter på å tas i bruk. En hylle til vinterdresser, en til vinterjakker og en til regntøy (som ikke er i bruk).
  • Har innpakningspapir stående i Ikea sin poseoppbevaringskurv i skapet.
  • Har en putekasse i plast stående på verandaen der tomme flasker blir kastet rett oppi svartsekk. Lett å ta med når det skal pantes. På vinteren oppbevarer vi gjerne litt ved så vi skal slippe å gå i garasjen med en gang det er tomt.
  • Vi sorterer leker og sirkulerer på dem. Det er alltid spennende å ta fram en eske leker som ikke er lekt med på en stund.
Hm.. det var vel det jeg kom på i farten.

Gammel 23-07-10, 19:08   #19
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Et tips til lagring av dyner, puter etc som ikke er i bruk (teknikken kan sikkert brukes på klær også): Kjøp slike poser på Biltema, Clas Ohlosson o.l. som man kobler til støvsugeren og suger luften ut av. Eventuelt fungerer det med svartsekker også. Vi lagrer i store plastkasser som får plass under trappen, og jeg får glatt 2 dyner og minst 1 pute ned i en slik kasse hvis vi fjerne luften først. Kassene er kjøpt på Biltema og fås i mange størrelser.

Det var et supert tips! Takk skal du ha.

Gammel 23-07-10, 19:41   #20
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser at jeg i stedet for å komme med tips - burde ha bestillt deg. Når kommer du hjem til meg å lager system? Jeg lover på tro og ære å følge det til punkt og prikke. (og - å - og - å her mista jeg kontrollen og aner ikke hva som er rett og galt )

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.