|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Bok som 7-åringen kan lese selv?Vi fikk beskjed fra læreren til om at det kunne være smart å holde lesingen ved like i ferien,. Så langt har det ikke blitt lest noenting.
![]() |
#2 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Frøkna mi leser Leseløvebøkene veldig greit på egenhånd, både de med bare store bokstaver og de med store og små bokstaver. Det finnes en rekke ulike tiltler, har sett de har flere på tilbud i bokhandlene (i alle fall på Notabene) nå.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Min 7 åring leser også Leseløvebøkene selv og liker de veldig godt. Fikk også en nettopp i bursdagsgave, skrevet av Helene Uri, Mamma Morgenheks tror jeg den het.
![]() |
#4 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Husker bare en tittel: "Hundrelappen", den er i en serie av flere bøker med store bokstaver og få setninger per side, mye bilder.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Hva med en tur på biblioteket |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Lasse og Maja-bøkene er de bøkene som har fått alle mine tre til å ville lese på egenhånd. Bilder, litt tekst og spennende handling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Takk for svar. Vi får ta oss en tur til bokhandlerne i området, greit å vite litt om hva som er lurt å se etter.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Poden er veldig begeistret for bøkene til Ole Lund Kirkegaard - de fungerer både fint som høytlesning og egenlesning her i huset.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Og for en hel masse tips til høytlesningsbøker kan du ta en kikk på "Hva leser du for barnet ditt nå"-tråden som ligger øverst her i forumet.
![]() |
#10 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Til 7-åringen, Ronja Røverdatter? Til de andre, Landet bak døra, den leser jeg for eldste, 6,5 år, og for en gang skyld er han interessert i bøker!
![]() |
#11 |
nuftig
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?7-åringen her i huset har slukt fire Lasse-Majas Detektivbyrå-bøker hittil i sommer, og hun ønsker seg flere. De er lettleste og spennende - egner seg også til høytlesning for å få henne i gang om hun egentlig ikke liker å lese (dere kan for ekspempel avtale at dere leser annethvert kapittel høyt for hverandre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?7-åringen vår var heller ikke så leseglad for noen måneder siden før hun virkelig fant noen bokserier som fenget henne. Dvs. hun var god til å lese men klaget over at det var kjedelig. Nå leser hun som en racer og pløyer seg gjennom bøkene |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Hvis du ikke allerede har ordnet med bøker, så vil jeg anbefale serien om Nelly Rapp, skrevet av samme forfatter som Lasse Maja bøkene (men utrolig mye mer spennende synes jeg). Hvis du er ute etter en høytlesningsbok vil jeg anbefale Hedvig! av Frida Nilsson. Gleder meg til snuppa blir så stor at jeg kan lese den for henne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Off the map.
|
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Min 6-7 -åring ble motivert av leseopplegget til biblioteket, alle som leste minst 5 bøker i sommer skulle få is, og alle som leste minst ti skulle få navnet på veggen.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Her funker det best når 7-åringen skal lese til den mindre...for da er det en "grunn" til å velge en bok som ikke har så vanskelig innhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Her i huset har det gått i Kunstdetektivene i sommer (både 7-åringen og 11-åringen med lesevansker): http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...nstdetektivene
![]() |
#19 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok som 7-åringen kan lese selv?Tsatsikibøkene er veldig morsomme, men mulig det er litt tidlig for 7-åringen din. Gutten vår slukte alle Tsatsikibøkene da han var litt større. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|