|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har fugl her?Har hatt undulat - frister ikke til gjentagelse. Men jeg er ikke fuglemenneske. Han var skikkelig bråkete, og veldig selskapssyk. Skulle man se på TV måtte han sitte på fanget, eller så bråka han så mye at man ikke hørte TV'en. Så mye jobb var det vel ikke, bortsett fra vasking av bur - som var helt greit - og gardinvask mye oftere enn normalt, da han likte seg på toppen av gardinstanga, og bæsjet på gardinene både titt og ofte. Også syns jeg det ble litt slitsomt at vi måtte fange han og putte han i buret hver gang vi skulle åpne et vindu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Noen som har fugl her?Jeg har hatt to undulater. Og ja; de bråker. Og de støver. Fugler er visst faktisk de "kjæledyrene" som støver mest, sånn mtp allergi, f eks.
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen som har fugl her?Det er forskjell på fugler hvor bråkete de er. Undulater skravler hele dagen. Nymfeparakitter er rolige hele dagen, men tar igjen ved at de har 2-3 skrikeperioder om dagen. Fugler støver og fugler roter. Synes man dette er OK så er fugler veldig kjekt. Jeg har hatt flere undulater og 2 nymfeparakitter. Jeg har bare en nymfeparakitt igjen nå.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Noen som har fugl her?Vi har en nymfeparakitt på tre år. En hyggelig sjarmør som er rolig på dagtid, men som skvaldrer litt hvis vi beveger oss unna han på kvelden. Det er ikke noe problem, han står ved siden av sofaen. Han er kjælen og morsom for barna - og lyden lærer man seg å elske. (jeg var svært skeptisk i begynnelsen)
![]() |
#7 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har fugl her?Jeg hadde, da jeg var liten, en undulat.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Noen som har fugl her?Vi har en Kakariki-parakitt. Den roter fælt når den spiser, så vi støvsuger rundt buret daglig. Den skravler jo en del, men mye bråk er det ikke. Vår har nettopp flyttet i papegøyebur, og da ble den mye lykkeligere. Et undulatbur er for lite til vår, den bare kjedet seg der inne - tross daglige flyturer i stuen.
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Noen som har fugl her?Jeg har ikke selv, men min mor har en amazon papegøye. Makan til bråkete og rotete fugl skal man sannelig leite lenge etter. Han skravler, plystrer, synger, og ler. Høylydt. *hehe* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Noen som har fugl her?
Jeg hadde også undulat i mange år - den ble 16 år. Den snakket, elsket å bade, snakke i telefonen, den satt alltid på skulderen min når jeg spilte piano (han likte best Bach), spilte fot(nebb)ball og var en utrolig artig liten fyr - hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg sagt at han hadde en fabelaktig god sans for humor.
![]() |
|
|