|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Vi går vel mot ny bil snart. Har en Subaru Forester 99-modell som har gått i underkant av 130000. Litt småriper og en varsellampe som lyser uten at det er noe feil (helt sant!).
![]() |
#2 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Hva slags pris har du fått på den?
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Jeg har akkurat kjøpt ny bil og valgte glatt innbytte selv om jeg kanskje hadde fått litt mer ved å selge privat. Jeg er rett og slett altfor uinteressert i bil til å gidde å ta merarbeidet ved å selge privat.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Vi selger helst på innbytte. Mye enklere for oss. Men så klart...man må jo vurdere prisen man får, opp mot prisen man kunne fått ved privat salg.
![]() |
#5 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?
Bensin, awd. Ser at "strøkne" biler med ca samme kmstand og år ligger mellom 100-120000 på Finn o.l. Ikke fått pris enda da den modellen vi ønsker oss ikke kommer før tidligst september.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Vi vurderer å bytte bil nå. Svogeren til mannen er bil mekaniker med eget verksted og sier at han kjenner noen som er interessert i vår bil. Hvis det stemmer, så selger vi privat og får litt bedre pris. Ellers velger vi innbytte. Styret med å selge privat er også verdt en del kroner.
![]() |
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Innbytte. Vi gjorde IKKE det, og fikk ikke solgt den privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Jeg vil ikke brenne inne med en bil vi ikke trenger, så vi har alltid innbyttebil når vi handler nye biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
Det er ikke bortkastet!! Vi fikk skampris hos Opel i oslo, og ok pris hos Opel i Drammen. Dessuten var de bedre kundebehandlere i Drammen også. Viktig da vi skulle ha nyere Opel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Jeg hadde definitivt solgt privat. Men nå har vi vel solgt alle bilene i løpet av noen dager,til greie priser. Så har aldri falt meg inn å gjøre noe annet.
![]() |
#12 |
heimføing
|
Nå er jo ikke prisen en bil blir annonsert for, det samme som selgeren til slutt får for den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Å selge bruktbil i dag er ikke enkelt, og jo eldre de er, jo verre er det.
![]() |
#15 |
Type R ;)
Hva skal dere ha slags nybil da?Om man har flere forhandlere så kan du jo gå til andre å høre. og så "presse2"der dere vil kjøpe den til "ja hos blabla får vi 20 000 mere for bilen"
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 28-07-10 kl 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Type R ;)
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?http://www.dinside.no/104523/hva-er-...itekst=2.0+glx
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Når vi byttet inn vår forrige bil, så lå VW forhandleren 50.000 under der vi endte med å bytte den inn. Ganske stor forskjell ja. Så det kan lønne seg å sjekke flere steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Innbytte. Vi har alltid valgt dette, og det er rett og slett av samme årsak som flere nevner her; bekvemmelighet. Vi taper jo ikke annet enn en noe lavere pris, men samtidig er vi jo heller ikke garantert å få solgt privat, så for oss er det en vinn-vinn-situasjon å bytte inn. Kommer neppe til å vurdere annet også i fremtiden.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Da vi skiftet bil sist var det litt ventetid før vi fikk bilen. Jeg gjorde avtalen av vi tok innbytte om vi ikke fikk solgt bilen selv. Jeg fikk imidlertid solgt bilen selv, så da tjente man en del kroner på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Selge bil privat eller gjøre et innbytte?Har alltid solgt bilen selv. "Gir" ikke bort 20.000 for at andre skal selge den. Iallefall ikke så lenge jeg klarer det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|