|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Jeg skal bli student fra høsten av, deltid, og vi må derfor kutte utgifter i husholdningen. En god post å kutte fra hos oss, er matposten. Vi har nok brukt ganske masse penger her, og tror nok vi kan redusere denne posten drastisk.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Vi bruker en 8 - 10.000,- i måneden på mat og husholdnigsartikler.
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Me har lagt på rundt 6000,- Trur det har auka i det siste så me er nok oppe i 7000,- i månaden no. ( er 2 store og 3 små )
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Ca. 10.-12.000.
![]() |
#7 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Vi har et budsjett på 7000,-
![]() |
#8 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?8000,-
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Like blid!
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Vi bruker ca 6-7000 på to voksne og fem barn, inkl tre bleiebarn. Har akkurat fått et bleiebarn mindre så vet ikke helt hva det har å si på regnskapet, men sikkert rundt 400 kr.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Jevnt over rundt 6.000 kr i måneden. Noe mer de periodene vi har en ekstra tenåring i hus. Ellers er vi 2 voksne og 3 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Jeg skjønner at jeg har veldig mye å spare på å bli mer bevisst! Vi bruker ca 12000. Tre barn.
![]() |
#14 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Hjelp. Skulle tro vi spiste indrefilet hver dag.
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?6 stk her. Minstemann temmelig billig i drift ennå, kun bleier og morsmelkserstatning. 10 åringen er stor og spiser som en voksen.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?8-10000. To voksne, 3 barn på 1, 6 og 8 år. Alt vi kjøper på obs teller med der, i tilllegg cafe, restaurant, kantina på jobb, kioskinnkjøp etc. Det er rikelig, men ikke slik at man ikke må planlegge innkjøp, det er ikke noe problem å overskride budsjettet for å si det sånn.
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Fem stykker (to voksne, fjorten, tolv og åtte der åtteåringen spiser mer enn tolvåringen) og bruker 8-10000. Etter jul, når jeg har vært hjemme noen måneder regner jeg med at vi er nede i ca 8000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Vi bruker 6000-7000 kr i måneden på mat og andre husholdningsartikler. Vi ukehandler og sparer mye på det. Pr tiden er jeg litt dyrere i drift pga omlegging til lavkarbo, det går noen flere koteletter, gitt.
![]() |
#20 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Storfamilier (5 eller flere) - hvor mye bruker dere på mat i mnd?Vi bruker 10000,- hver måned. Da er ikke restaurantspising tatt med, heller ikke virkelig store selskaper som vi arrangerer innimellom. Vi er 2 voksne og 4 barn på 2, 3, 12 og 15 år og 15-åringer spiser som en voksen. Og så har vi middagsgjester flere ganger i uken, er vel i snitt 7 til middag hver dag ihvertfall. Vi er bevisste på hva vi handler, men jeg tror vi kan spare en del likevel hvis jeg skjerper meg litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|