Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 14:09   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Jeg skal på tur. (I tilfelle det finnes noe menneske som ikke har fått det med seg enda. :mememe: )

Også sitter jeg og planlegger hva jeg skal kjøpe og sånn da. Og hva det koster. Jeg siler nøye hva jeg virkelig trenger og om noe er luksus - om det virkelig da er akkurat så bra som jeg tror at det skal være eller om det bare er dyre impulskjøp som ikke gir noe annet enn skapfyll.

Etterhvert har jeg da landet på at jeg nok skal handle for fire tusen. For meg er dette et voldsomt beløp. (Jeg pleier å måtte gå hjem når jeg har handlet for mer enn en viss grense - jeg blir litt dårlig av å bruke så mange penger på en gang. Slitsom egenskap når man julehandler for eksempel.)

Så ser jeg Enkelte Andre. Som kjøper veske for mange tusen. Eller andre ting som koster mange penger. Men som er fornuftige ryddige folk - det er ikke snakk om kredittkortslaver på vei til Luksusfellen.

Og undres. Hvor mye er det vanlig å bruke på shopping? Er det vanlig å ha mer enn én kåpe? Hvor mange par støvletter har en vanlig kvinne, og hvor mye koster et par støvletter vanligvis? Er det jeg som er rar som syns trehundre kroner for et skjørt er en grense? Eller som nesten bare eier gensere til under hundre kroner?

Mangler jeg rett og slett litt stil, egentlig?
Jeg har jo mineralsminke da. Så helt galt kan det jo ikke være. Og Dieselveske kjøpt på en bulgarsk strand for litt over et år siden.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:11   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Ja, fire tusen dekker da ett skjørt, en kåpe, ett par høye støvletter og ett ubestemt impulskjøp, forhåpentligvis en overdel til skjørtet.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:13   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, vanskelig å si. Jeg har ingen oversikt ettersom jeg vanligvis handler i jevne drypp, men kan innrømme at jeg sved av 2200 kroner på salget hos Tulip & Tatama for noen uker siden.

Hvor mange støvlettpar? Jeg har kanskje 5-6 som er i bruk, men de er anskaffet over minst like mange år. Ellers kjenner jeg ofte på gjerrighetsgenet i meg og lar meg sjokkere over f.eks. prisene på Odd Molly-klær (som er i en total uaktuell liga for meg), men det skal også tilstås at toleransen stadig beveger seg oppover. 500 kroner for et skjørt går an hvis det er fint. 1000 kroner går ikke an for et skjørt, men for en midt-i-blinken-kjole som passer perfekt? Ja.

Gammel 29-07-10, 14:13   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Man må ha tre kåper, og de kan godt være billige.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:14   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kåper? Tror jeg har 3, som har kostet fra 300 til 700 kroner per stykk (og alle har vært på halv pris. :gjerrig: )

Gammel 29-07-10, 14:16   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke du er rar i det hele tatt. Det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe veske til mange tusen kroner, ikke så mye annet heller egentlig. Nå er ikke jeg noen supershopepr heller, men jeg vil ikke påstå jeg mangler stil av den grunn. Jeg har bare hverken råd eller tid til å shoppe hemningsløst, så jeg tar gjerne "raid" der jeg kjøper mye (GJERNE i London), og så går det en god stund mellom hver gang.

Jeg vil tro du får det du ramser opp for 4000 i London altså, og kanskje litt til. Det dyreste er vel støvlettene. God tur!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:17   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åh - alt er selvsagt planlagt. Støvlettene er kjøpt og skal bare hentes og klærne er reservert. Eller ihvertfall forespurt reservert.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:17   #8
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Man må ha tre kåper, og de kan godt være billige.

Må man? Oida...

Gammel 29-07-10, 14:18   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer alt an på. Jeg kan svi av noen tusen i ny og ne, for så å ikke gidde/orke/ha lyst til å handle noe som helst i lang tid etterpå. Eller, jeg kan panikkshoppe hele antrekk fra innerst til ytterst, og fortsatt ende på nesten ingen penger. Bukse til et par hundre, undertøy for et par hundre tot., singlet/genser/cardigan for et par hundre tot.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:18   #10
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Åh - alt er selvsagt planlagt. Støvlettene er kjøpt og skal bare hentes og klærne er reservert. Eller ihvertfall forespurt reservert.

Planlagt shopping, ja. Det kan jeg like.

Gammel 29-07-10, 14:19   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det går ikke an å shoppe uplanlagt. Da kommer jeg hjem uten noe. Etter to timers aktiv leting i Roma klarte jeg til slutt å kjøpe meg et kjede til førti kroner.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:20   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planlagt shopping er forferdelig! Nærmeste jeg har kommet de siste årene var en tur på en outlet forrige uke, (ohyes), hvor både panikken og effektiviteten var påtagelig. Alt som var planlagt var "vi skal dit i dag, ja?" og "du trenger noen bukser og sånt?"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:20   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja - og det var det jeg kjøpte.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:20   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det høres jo ut som tidenes kjedeligste shopping. Det morsomme med reiseshopping f.eks. i London er jo å rusle rundt og finne KUPPENE. Den nydelige kjempebillige kjolen som man ikke finner i Norge, eller undertøy som passer perfekt. Eller klær til ungen på butikker som ikke fins i Norge. Og komme ut med søkkevis med poser fra Mark&Spencer eller New Yorker og alikevel bare ha brukt under 1.000,- kroner. Jeg planlegger aldri hva jeg skal shoppe når jeg reiser, men har jo et reisebudsjett ut i fra hva jeg har spart eller har på kontoen. Men det blir veldig mye spontanshopping innenfor det budsjettet.

Gammel 29-07-10, 14:21   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det høres jo ut som tidenes kjedeligste shopping. Det morsomme med reiseshopping f.eks. i London er jo å rusle rundt og finne KUPPENE. Den nydelige kjempebillige kjolen som man ikke finner i Norge, eller undertøy som passer perfekt. Eller klær til ungen på butikker som ikke fins i Norge. Og komme ut med søkkevis med poser fra Mark&Spencer eller New Yorker og alikevel bare ha brukt under 1.000,- kroner. Jeg planlegger aldri hva jeg skal shoppe når jeg reiser, men har jo et reisebudsjett ut i fra hva jeg har spart eller har på kontoen. Men det blir veldig mye spontanshopping innenfor det budsjettet.

Joa. Men jeg er 180 cm lang og ikke så slank akkurat så det er lite sånn slags shopping som er egnet for meg.

Men noe til ungene ja. Kanskje jeg burde kjøpe noe til dem?
Finnes Kensington Market enda, og er det kult enda?

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:22   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg kjenner jeg har aaaaltfor mye, både klær, kjoler (det går i et eget skap, derfor sorterer det ikke som klær ), vesker, yttertøy (heller ikke i samme skapet) og sko. Man merker det når man skal flytte.

Jeg må innrømme at jeg har vesker til 4000-6000, støvletter til 2000-3000, men så har jeg de en god stund også. Har hatt veskene i over tre år, støvlettene i over fire år, og har ingen planer om å hive de med det første (heller ingen planer om å flytte mer med det første heller ).

Jeg impulsshopper ikke sånne dyre ting altså, det planlegges nøye.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:23   #17
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går ikke vinninga (spart toll) litt opp i spinninga om du skal handle for "bare" (misforstå jeg rett, det er mye penger, men ikke mye iLondon-shopping-sammenheng, synes jeg) kr 4000? Flybillett, togbillett inn og ut av sentrum osv koster jo også litt?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:24   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Joa. Men jeg er 180 cm lang og ikke så slank akkurat så det er lite sånn slags shopping som er egnet for meg.

Men noe til ungene ja. Kanskje jeg burde kjøpe noe til dem?
Finnes Kensington Market enda, og er det kult enda?

Tihi - jeg er 177 og heller ikke størrelse XS så jeg kjører i samme gate som deg

Camden Marked - anbefales på det sterkeste om det er London du skal til. Hamley's til ungene (leker i 7 etasjer).

Gammel 29-07-10, 14:24   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et par med støvletter (kjøpt i 2008) en kåpe (kjøpt i 2001).

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:28   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Når det gjelder vesker, er jeg for øvrig enda mer gnien enn ellers. Jeg ler høyt ved tanken på å skulle kjøpe meg veske til over 1000 kroner (eller 300 for den saks skyld). På det feltet mangler jeg nok stil fullstendig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.