|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Jeg håper at lillebror får plass i setet sitt frem til neste sommer, men jeg er stygt redd for at det bilsetet han har i dag blir for trangt før den tid.
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Min sønn er akkurat samme størrelsen og har veldig god plass i TWE og ZENTO som vi har. Best plass i TWE. Tenker han sitter fint her i 1-2år til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Jeg syns 2 åringen min sitter litt trangt i duologicen sin, så jeg har tenkt å bytte til Britax Two way elite. Den er større og han kan da sitte bakovervendt til 25 kg. Junior satt i duologicen til han var 3,5, men han var mye smalere enn Småen er nå.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?
|
|
|
|
#6 |
|
Multitaskingmaniac
|
Vi har nettopp kjøpt denne til storebror på 2,5 år. Setet er romslig og lett å montere, satser på at han kan sitte bakovervendt i det en stund til. Eneste som er dumt er at det er veldig rett i ryggen slik at hodet detter forover hvis han sovner i bilen.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Jeg anbefaler ikke beltestol før barnet ikke får plass bakover lenger |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Man kan bruke beltestol fra 15 kg. Og anbefalingen går vel heller på at hvis man skal snu barnet og det er over den grensen, så er det bedre med beltestol enn fremovervendt bilstol med integrerte seler.
|
|
|
#9 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Vi er veldig fornøyd med Recaro Young Sport. Det har innlegg for fempunktssele, eller kan brukes som beltestol. Vi har både treåring, sjuåring og niåring som sitter i sånt sete.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?jeg er veldig fornøyd med britax TWE til lillemann..det kan brukes til han er 25kg bakover. og snuppa prøvde det da hun var ca 5 år og hun var lang for alderen og satt veldig godt i det.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Vi hadde nettopp en kommende 2klassing i vår TWE uten problemer. Så det er ganske stort sete. Liten 2.klassing men like vel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
trøtt
|
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Jeg glemte å skrive at han istter i et Britax Secura i dag, men når vintertøyet kommer på blir det trangt.
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Vi tar av alle ytterklær i bilen. Har teppe som vi tar på i bilen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillebror kommer til å trenge nytt bilsete - hva kjøper vi?Ville kjøpt et bakovervendt barnesete, en treåring har ingenting fremovervendt å gjøre. Husk at barna helst ikke skal ha på seg tykke klær i bilsetet.
|
|
|
#15 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Og lammeskinn under. Virkelig genialt, for setene blir jammen isande kalde.
|
![]() |
|
|