|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Hver gang jeg prøver meg på sjokoladekake i langpanne, blir resultatet en smulete kake som aldri blir spist opp - uansett hvilken oppskrift jeg bruker (sist Madam Mims). Hva gjør jeg galt?
![]() |
#3 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Prøv nydelig sjokoladekake fra det søte liv. Sjempeenkel og kjempegod. Med glasur fra cafe sjokoladekake fra samme sted.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg vil tro du steker den for lenge. Den skal bare akkurat være feridig, sånn at det ikke sitter igjen deig når du stikker en pinne i. Det kan være veldig stor variasjon i hvor lene kaka skal stå inne i forholt til oppskriften. Står det 45 begynner jeg alltid å sjekke etter 30 min.
![]() |
#5 |
godtemonster
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg er påpasselig med å veie. Det er nok heller stekinga - jeg skal forsøke kortere steketid. Har hvordan man blander ingrediensene noe å si?
![]() |
#6 |
godtemonster
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)
Kanskje jeg prøver den til bursdagskake på søndag. Takk for tips.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Prøv en oppskrift med surmelk i deigen – denne er bra!
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Møllerens langpannekake, den ER faktisk supergod! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Heller stek for lite enn for lenge, det er bedre at den er litt halvrå inni enn omvendt. Jeg steker stort sett alltid kakene mine rundt 5 minutter kortere, av og til enda mer.
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg tror ikke måten man blander ingrediensene på har så mye å si hvis kaka blir tørr.
![]() |
#12 |
godtemonster
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Takk for mange gode tips. Enten prøver jeg Tinetoffs, ellers går jeg for ferdigblanding (det er podens spidermankake det gjelder - dagens fotballbanekake i barnehagen ble det spist svært lite av. Som poden sa: "den gikk bare i stykker."
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Ikke visp røra for mye, melet skal kun vendes inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg har brukt den der Toro langpannekake noen ganger (pga. allergi), og den er helt fin i konsistensen den. Bare husk på å steke den passe, som sagt.
![]() |
#16 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg har vært på evigvarende jakt etter den perfekte langpannekake og har endelig funnet de. Mørk og saftig og klissete. Tror kanskje rømme er cluet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)I den nydelig sjokoladekake på det søte liv står det i oppskriften at man ikke skal piske eggedosis, men bare røre ingrediensene sammen, og at dette er med å gir den en litt kompakt konsistens. Jeg brukte ikke kjøkkenmaskin når jeg har lagd den, bare rørt lett sammen med håndvisp.
![]() |
#18 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg lager barnas konfektkake fra detsoteliv,den lages med kefir. Får du den tørr er du god.
![]() |
#19 |
X First Lady
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Skriver under på dette. Denne kaken er umulig å ikke få til og den er saftig og god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
|
![]() Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)
Da skal denne og den fra det søte liv testes ut i uka!!!
![]() |
|
|