Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gelétog! Haster, haster!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 10:19   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Gelétog! Haster, haster!

Herregud, holder på å lage gelétog for første gang i mitt liv og ingen har fortalt meg at gelén bare sklir rundt på stekebrettet når jeg prøver å legge det opp som et tog.. det går jo ikke.. herregud.. hva skal jeg gjøre??? panikk panikk panikk!!!!!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:22   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gelétog! Haster, haster!

og hvordan i huleste får man snopet til å henge fast på toget???

Gammel 31-07-10, 10:27   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Ikke prøvd selv, men min første ide er å "lime" med tjukk melisglasur?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:37   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøve annet underlag som ikke er fullt så glatt? Jeg har hørt at det er lettere å forme geleen om man putter den litt i fryseren, men tør ikke garantere at det stemmer siden jeg ikke har prøvd det selv. Pynten kan du jo prøve feste med melisglasur.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:42   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Lag en gelemassakre.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:46   #6
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Selve toget hadde jeg montert på et kjøkkenhåndkle som er fuktet og strødd med sukker, feks. Pynten pleier visst mannen å feste med tannpirkere, sier han. Ja, og massakre rundt toget høres ekstra bra ut.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:48   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror melisglasur bare vil løse seg opp og lage mer klin og kliss! Pynten festes med tannpirkere. Også tror jeg det er lurt å bruke pittelitt mindre vann i geleen når man skal lage tog, men det hjelper vel ikke så mye akkurat nå.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:50   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Mamma laget alltid våre tog med aluminiumsfolie under...

Gammel 31-07-10, 10:53   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du mindre vann i geléen (eller brukte du sånn ferdigpakke?). Jeg har ikke laget tog av gelé før, men skal jeg lage noe figurgreier eller hvelve geléen har jeg alltid ca. en dl mindre vann i per pakke, da blir den mye fastere.

Gammel 31-07-10, 11:23   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Lag en gelemassakre.

Togkræsj

Men passer seg kanskje ikke i en barnebursdag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:52   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piano?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:08   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

jeg tror det er noe med den ferdiggelén.. skulle aldri kjøpt den.. den seiler rundt som en båt.. men fikk det til.. la det på en stygg tre-fjøl og slengte på noe snop.. det får holde. småen var hvertfall imponert..

Gammel 31-07-10, 14:58   #13
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg laget gele av pakker en gang til geletog. Det ble helt tragisk. Skal se om jeg finner bildet.

Tre stk!
Gammel 31-07-10, 15:06   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De reklamerer jo på pakkene at man kan bruke dem til gelétog, men jeg synes bare det blir kliss. Mye bedre å bruke pulverpakkene og ha i mindre vann.

Gammel 31-07-10, 15:40   #15
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Altså bildet mitt er fra pulverpakke. Mindre vann ja. Godt innspill.

Tre stk!
Gammel 31-07-10, 15:56   #16
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg laget gele av pakker en gang til geletog. Det ble helt tragisk. Skal se om jeg finner bildet.

Det er noe àla det jeg og har klart å lage til!
Men det smakte selvsagt sjempegodt og ungene vil mer enn gjerne ha det igjen!

Gammel 31-07-10, 16:00   #17
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Mitt var til min sønns ettårsdag. Han satt en nonstop i halsen
Mannen og jeg kjørte vårt eget løp med hvert vårt bidrag. Her er hans. Hrmpf.

Tre stk!
Gammel 31-07-10, 16:01   #18
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Åh jeg er glad vi har flyttet fra den tapeten!

Tre stk!
Gammel 31-07-10, 19:35   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

hehe.. flott tog, sybil.. tørr si at mitt ble bedre..

Gammel 31-07-10, 20:12   #20
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Så fint jeg kunne få deg til å føle at ditt ble bra

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.