|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJa, overskriften sier vel det meste
![]() |
#2 |
*_*
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.Det enkleste er vel å smelte mørk kokesjolade i vannbad og tilsette en liten flik kokosfett for å gjøre den lettere å smøre på. Voila!
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.
Er det ikke melk i kokesjokolade altså? Hvor mye sjokolade må jeg beregne på en langpanne? Og er dette noe unger liker, jeg glemte jo å skrive at det er til barnebursdag.
![]() |
#4 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.Du bruker bare Melange uten salt og melk i stedet for vanlig margarin til glasuren.
![]() |
![]() |
#5 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.Det aller enklaste er vel å lage smørkrem med melis og tilsette eit par skeier kakaopulver. Bruk mjølkefri margarin i staden for smør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.Smelt margarin, rør inn kakaopulver og evt litt sterk kaffe. Røres sammen med melis. Denne lager jeg alltid (men med smør) og får alltid masse skryt.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.Du kan jo følge en hvilken som helst smørkrem-oppskrift om du bare bytter ut smøret med melkefri margarin, og sånne smørkremer er jo noe de fleste unger liker.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker.
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJeg lager alltid den som hører til dronningens festkake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJeg bruker som regel meierismør til slike ting, og har ikke merket noe saltsmak av det?
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJeg liker ikke blå soft til noe annet enn skiver. Bruker melange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJeg merker heller aldri noe saltsmak på kaker, jeg bruker alltid meierismør og det er jo saltet. Bruker aldri usaltet smør, gidder ikke å kjøpe det når jeg alltid har det vanlige i hus. Men uansett så passer salt helt fint i kaker, ofte skal det være en knivsodd salt i og sjokolade og salt er jo perfekt kombinasjon. Ikke mye salt da, men et hint. Men av smør merker jeg som sagt aldri noe saltsmak i kakene.
![]() |
#17 |
trøtt
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergiker
Jeg synes tvert i mot at det blir rart og tamt hvis det søte mangler et hint av salt.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Sjokoladekakeglasur til melkeallergikerJeg har oppskrift på en veldig god og barnevennlig glasur med smeltet sjokolade, smør og en kaffeskvett, som røres til en luftig krem med en god del melissa og litt vaniljesukker. Bør kunne gå an å lage med melkefri sjokolade og margarin. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|