|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bibel og salmebokEg ryddar. Innerst i bokhylla i skapet nede står salmeboka og bibelen. Er det lov å kaste? Er det noko enkvar heim MÅ ha?
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bibel og salmebokSalmebok har jeg ikke. Men jeg har Ny testamentet og mannen har noen familiebibler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Bibel og salmebokKast. Jeg har ingen av delene og har virkelig ikke behov for det heller.
![]() |
#5 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg har både bibel og salmebok, og ingen av delene kommer noen gang til å havne i søpla. De er arvet etter oldefar, og tas godt vare på.
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Bibel og salmebokOm det ikke er arvegods eller en gave fra en bestefar som har gravert navn i o.l. hadde jeg kastet tvert.
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg ser ingen grunn til å beholde en bibel og en salmebok bare fordi de er nettopp det. Men det går jo an å gi dem til Fretex eller noe som alt annet som fortsatt er brukbart? |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bibel og salmebokGi det til Fretex?
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg har innbundet i skinn med navn og konfirmasjonsdato på. Fra min mormor og morfar. Kaster ikke, men bruker de heller ikke.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg har forøvrig begge deler selv, og selv om jeg ikke er religiøs (lenger) så er de skinninnbundet med navn inngravert og har hatt en spesiell plass i min ungdom. Ellers hadde jeg nok ikke giddet å beholde dem. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Bibel og salmebokNei! |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg har noe som heter Godt nytt eller noe sånt? Hva er det? Har ikke bibel eller salmebok, nei. Med mindre det ligger noe i arvegodsbøkene som jeg ikke har helt oversikt over.
![]() |
#14 |
Ferdiglada
![]() Sv: Bibel og salmebokDette har ingen affeksjonsverdi i det heile. Type slik eg har fått på barneskulen.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bibel og salmebokVi har ikke bibel, men det finnes vel 4 nytestamentet i hus. Salmebok finnes ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Bibel og salmebokTror ikke vi har salmebok, men Bibel, Koran og Maos lille røde. Jeg mener uansett det er renspikket blasfemi å kaste bøker, samme hvilken religion eller manglende sådann man bekjenner seg til. Gi bort.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bibel og salmebokJeg har ikke salmebok, men har Bibelen i diverse varianter. Selv om jeg ikke er troende lenger, kunne det ikke falle meg inn å kvitte meg med ungdomsbibelen min - den er lefsete og godt brukt, og var en viktig del av ungdomstiden min - på godt og vondt.
![]() |
|
|