Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Telttur og insektplage

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 10:22   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Telttur og insektplage

Jeg regner med det er individuelt hvor i landet man befinner seg, men er det noen som vet når man trygt kan dra på telttur uten å bli invadert av mygg, klegg og lignende plageånder?

Vi driver nemlig å planlegger telttur, men etter gårdagens skogstur er vi skeptiske alle mann!

Gammel 02-08-10, 10:24   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telttur og insektplage

Innsektsremedier må man ha - og holde seg unna myrterreng, kanskje? Er det ikke der myggen trives?

Gammel 02-08-10, 10:34   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Innsektsremedier må man ha - og holde seg unna myrterreng, kanskje? Er det ikke der myggen trives?

Feil svar, Bauche.

Jeg tenker ikke å dra på tur mens den ennå lever, spørsmålet er bare om jeg må vente til desember!

Gammel 02-08-10, 10:35   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! - Vintercamping må vel være fint.
jeg har ingen grunnlag for å svare på slikt, for myggen liker meg ikke.

Gammel 02-08-10, 10:37   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Haha! - Vintercamping må vel være fint.
jeg har ingen grunnlag for å svare på slikt, for myggen liker meg ikke.

Heldige du. Hele familien ser ut som om vi har byllpest!

Gammel 02-08-10, 10:45   #6
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Det er vel ikke noe særlig insekter etter at det blir frost om natta innbiller jeg meg.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 01:07   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi har egentlig hatt samme tanken. Men etter at jeg ble oppspist i dag på tur så skal jeg faen ikke telte i dette distriktet i hvertfal.

Jeg blir direkte agressiv av å bli bitt av klegg og for å ikke snakke om Blinding.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 06:02   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

vi hadde EN natt i telt i Kvinesdal-heiene. Jeg fikk ca 700 knottbitt på tross av alle myggremediene de hadde på det lokale handelslaget (og det var en del). Så natt nr to ble på hotell gitt. Vi har hatt flere hotell-teltturer etterpå

Gammel 05-08-10, 06:13   #9
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Det ene avløser jo det andre. Knotten er heldigvis borte, men nå er det mygg og blinding som er på hugget. Her (sørvest i Telemark) regner vi på at alt av blodsugende insekter er så godt som borte til elgjakta.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 06:20   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten nok mygg som det er her vi bor nå, og jeg er skikkelig magnet. Har fått et par saftige i kveld mens vi satt ute. De elsker spesielt beina mine. Heldigvis har de noen skikkelig velfungerende antikløemiddel her, hvis ikke hadde jeg tatt min død.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.