|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Huset ved moskeen - verdt det?Jeg lånte Huset ved Moskeen på biblioteket i sommer, etter å ha fått den anbefalt av mange, deriblant bibliotekaren. Men jeg kommer liksom ikke inn i den. Jeg irriterer meg grenseløst over naivistisk skrevet litteratur som desverre er typisk for en del ikke-vestlige bøker som blir hyllet av lesere i vesten. "Det er så ekte, liksom" Blærgh.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg synes den var helt middelmådig. Grei ferielesning, liksom. Hadde hele tiden følelsen av å ha lest det før.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Alle sier en er sååååå fin. Jeg synes den var smågørr, men grei nok. Leste den ut, men ikke noe jeg sier til andre at de bør lese. Dog synes jeg den var bedre enn Bienes hemmelige liv, som jeg synes kun burde selges som pocket på butikken.
![]() |
#6 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg syns den var god jeg, hverken mer eller mindre. Spennende, rørende, trist, morsom og litt av alt liksom. Mye som er bedre, men langt mer som er verre. Men smaken er som baken
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg har inbildt meg at den er som Drageløperen. Oppskrytt og middelmådig. Derfor tenkte jeg at den ikke var noe for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg kom meg gjennom Drageløperen av en grunn. Jeg hadde haugevis av elever som leste den og tenkte at jeg også burde vite hva de snakket om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Drageløperen likte jeg derimot veldig godt.
![]() |
#11 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg synes Huset ved Moskeen var en fin bok å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg la den fra meg etter å ha lest 15 sider kanskje. Fenget overhodet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg likte Drageløperen, men Huset ved Moskeen syntes jeg bare var sånn passe. Grei tidtrøyte, men ikke noe mer. Jeg ble litt forvirret av det svære persongalleriet også, jeg blandet navnene og familiene og ble rimelig oppgitt en stund der.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Huset ved Moskeen - verdt det?Jeg likte både Huset ved moskeeen og Drageløperen, men den siste var definitivt best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Jeg likte Drageløperen veldig godt, men som nevnt, Huset ved moskeen var bare greit lesestoff som jeg ikke tenkte gruble over.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Eg har lest den, men hugsar den berre vagt, så det må bety at den ikkje gjorde særlig inntrykk.
![]() |
#17 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Jeg har også lest Huset ved moskeen. Faktisk en av de få bøkene jeg ikke orket å lese ferdig, så stillestående føltes det som... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Tenkte nok at det fantes en tråd om denne ja.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Nå kom ikke jeg lenger enn de første 50 sidene, så innholdet vet jeg lite om. Det er språket jeg mener er naivistisk. Ikke som i at forfatteren er naiv eller dum, men som stilart, akkurat som i naivistisk kunst.
![]() |
#20 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Huset ved moskeen - verdt det?Jeg synes ikke språket er spesielt naivistisk i den boken, men den representerer en fortellerkultur som er ganske langt unna vår. Den tar for seg en lang tidsperiode på nokså få sider, og språket er tilpasset nokså få detaljer og kanskje litt mer overflatisk framtstilt, som muligens oppleves naivistisk
![]() |
|
|