|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Hei alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Det ble tatt beinmargsprøve av mellombror. Mener det var for å se om det var leukemi eller ikke. Det var altså ikke det, men noe som kalles itp. Han hadde veldig lave blodplateverdier og det var grunnen til at prøven ble tatt.
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() Sv: noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?men om det erleukemi er det da ikke snakk om høye verdier av hvite blodceller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Det trenger ikkje å vera snakk om kreft, sjølv om dei tar beinmargsprøve. Det blir brukt for å sjekka andre ting enn kreft, blant anna ulike blodsjukdommar.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Det trenger ikke å være beinmargskreft selv om de tar beinmargsprøve. |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Jeg har tatt beinmargsprøve pga veldig lavt blodplatetall over en viss tid. Dette for å utelukke at beinmargen hadde sluttet produsere blodplater. Jeg husker det var grusomt å sitte der med blodprøvearkene mens de prøvde å eliminere vekk leukemi, hodkins osv.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Jeg har også tatt benmargsprøve som følge av veldig lavt blodplatetall. Jeg antar det var for å utelukke ulike blodsykdommer, men jeg kjenner ikke detaljene da jeg var 10 år den gangen. Jeg vet faktisk ikke hva det er jeg egentlig hadde den gangen, men det ble vurdert til å være en følgetilstand av infeksjon (røde hunder). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?kn noen vær så snill å hjelpe meg litt til jeg holder på å kaste opp her. Og svime av! OM man har funnet en såkalt M-komponent er det da sikkert at det er beinmargskreft???? HJELP Vær så snill... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Jo da hun spurte men legen sa bare at det kunne være mye. Og nå er hun blitt inkallt til hel skjellet røntgen. men altså berevt ble sendt samme dag da om skjellet røntgen før prøve resulatet fra benmargsprøven kom men de har altså funnet en m komponent som ikke var normal og etter å ha lest litt på internett mener de at det er benmargskreft om man finner det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Vær så snill å ikke lese for mye på nettet, du finner jo alt du vil på nettet og kan tolke det i den retningen du vil. Vent på resultatene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Noen her med erfaring av beinmargskreft eller beinmargsprøver?Nei, en M-komponent er ikke ensbetydende med beinmargskreft. Og ikke studer for mange nettsider på tvilsomt grunnlag. Man tar beinmargsprøve for å se hvordan beinmargen ser ut når det er tegn på at den ikke fungerer optimalt, for eksempel at man har uforklarlig lav blodprosent eller lave plater. Det er for å utelukke kreft blant annet så man evt kan komme igang med behandling, og spesielt hvis det er aktuelt å behandle med kortison som vil maskere mange krefttyper en stund. Det blir noen nervepirrende dager for dere, men det blir ikke bedre av å finne ut alt som i verste fall kan være galt.
![]() |
|
|