Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frokostsmoothie for barn - oppskrift?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 08:20   #1
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Frokostsmoothie for barn - oppskrift?

Noen som har noen gode oppskrifter på frokost smoothies?
Nå som snuppa har begynt på aktivitetskolen må hun spise frokost hjemme ( øver til skolen begynner ) og det er fryktelig vanskelig. Hun sliter med å få ned noe som helst og bruker utrolig lag tid.

Så derfor tenkte jeg kanskje å prøve å lage en god og mettende smoothie til henne, kanskje det blir lettere da?

Tips ? Oppskrifter?

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:20   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost smoothie for barn - oppskrift?

Vi drikker smoothie hver morgen, men jeg har faktisk gått bortifra min egen (eller Iset sin) oppskrift. Jeg kjøper "Smoothie Fantasy" som selges i butikken. Den består av jordbær, bringebær og banan. Så tilsetter jeg 150 g youghurt naturelle og 5 dl Eldorado eplejuice. Namnam!

Gammel 04-08-10, 09:24   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Egg og litt olje i metter godt, men gir ingen bismak.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 14:15   #4
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Standard

Supert, da prøver jeg litt i morgen for å se om hun liker den. Jeg har også den smoothies posen i fryseren. Kanskje jeg skal ta et egg oppi? vist det ikke gir noe smak.

Noen andre som har noen tips også?

Gammel 04-08-10, 15:31   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg gir ingen smak nei. Smoothie med egg metter mer, jeg synes ikke det kan kalles et måltid om det kun består av litt yoghurt og frukt (men det er jo bedre enn ingenting, sikkert). Mandler er også bra oppi og gir metthet og sunt fett. Ca. en neve. Jeg har dem hele oppi og mikser dem sammen med det andre.

Gammel 04-08-10, 19:35   #6
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Standard

Sv: Frokostsmoothie for barn - oppskrift?

Hva ville du ha brukt i en frokost smoothie Iset?
Har du noen oppskrift? Mandler var lurt ja.

Gammel 04-08-10, 19:39   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid brukt denne, med små endringer. Feks. valnøtter i stedet for mandler, kokosolje, Udos Choice (fettsyre-olje), andre bær eller annen yoghurt eller Biola osv, det du vil ha. Basisen er den samme, alltid banan, yoghurt, nøtter, egg og bær.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=udos+choice

Gammel 04-08-10, 19:40   #8
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi drikker smoothie hver morgen. Den består av bananer, bær, havregryn, linfrø, mandler, pure balance omega olie og proteinpulver av ris. Dette holder meg og barna mett helt frem til lunch. Noen ganger putter jeg oppi litt valnøtter for smakens skyld. Denne kan også lages på juice noe vi gjør i helgene.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:59   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her er ungene veldig glade i smoothie. De propper i seg uhorverlig mye, hvis de får lov. Så jeg lurer egentlig på hvor mye som er passe,og når en bør si stopp.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.