Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

VG sin vektklubb?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 13:10   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

VG sin vektklubb?

Jeg skal slankes . Når skolen begynner (har en ukes ferie igjen før den tid )

Jeg vurderer å melde meg inn i VG sin vektklubb. Er det noen som er medlem der, og som har noen erfaringer (bra/dårlig) de kan dele? Jeg skal vel ned rundt 15 kg. Muligens 20.

Egentlig er jeg litt motstander av å betale for sånt, jeg vet jo hva jeg gjør feil. Men samtidig er det jo litt motivasjon, kanskje? For min del trykker skoen her: for mye cola, for mye potetgull med dip (eller skal jeg si dip med potetgull) i helgene, og for lite trening. Dårlig med frokost. Jeg syns også det er vanskelig å finne på sunne, gode middager - og har forstått det sånn at man får forslag til ukesmeny?

Er det like greit å melde seg inn for et år med en gang? Det blir jo billigere over tid dersom det blir en suksess.

Alle erfaringer mottas med takk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:16   #2
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: VG sin vektklubb?

Jeg var medlem i fjor og kvittet meg med nesten ti kg etter siste svangerskap. Det var veldig effektivt. Ulempen er at man er avhengig av pc for å logge hva man spiser (kanskje det finnes en app til iPhone?), så det funket bra da jeg var hjemme i permisjon og hadde pc tilgjengelig hele tiden. Ikke like greit på jobb...

Grete roede har et tilsvarende nettopplegg som er gratis. Ikke prøvd det, men vurderer det nå som det har sneket seg på noen kg igjen...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:18   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Dersom motivasjonen allikevel er god tror jeg det er et ekstra spark bak.
Jeg syns det ble for mye styr med all registreringen.

Gammel 06-08-10, 13:19   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg var medlem i fjor og kvittet meg med nesten ti kg etter siste svangerskap. Det var veldig effektivt. Ulempen er at man er avhengig av pc for å logge hva man spiser (kanskje det finnes en app til iPhone?), så det funket bra da jeg var hjemme i permisjon og hadde pc tilgjengelig hele tiden. Ikke like greit på jobb...

Grete roede har et tilsvarende nettopplegg som er gratis. Ikke prøvd det, men vurderer det nå som det har sneket seg på noen kg igjen...

Ser den - men man kan vel skrive det ned i en bok eller noe, også logge om kvelden? Jeg har prøvd Grete Roede, men tror kanskje det blir litt mer motivasjon hvis jeg har betalt for det?

Gammel 06-08-10, 13:22   #5
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Ser den - men man kan vel skrive det ned i en bok eller noe, også logge om kvelden? Jeg har prøvd Grete Roede, men tror kanskje det blir litt mer motivasjon hvis jeg har betalt for det?

Det kan nok være litt motiverende med betaltjenester, ja. Spesielt i starten. Men jeg tror likevel jeg kommer til å prøve GR neste gang (liker kosemerkene! ) Bok funket ikke for meg, men det finnes nok mer strukturerte mennesker i verden.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:56   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har tatt 12 - 15 kg ved hjelp av vgs vektklubb, så eg er fornøyd. Det har vore ein vekkar i forhold til kva eg faktisk puttar i munnen. Det gjekk sport i rekneskapet med tal på kaloriar i forhold til trening. Eg er fornøyd, og anbefaler det gjerne.

Alt som skjer på vektklubb.no kan du gjere på eiga hand, utan å betale, men er du som meg, som trenger eit dytt i riktig retnig, så er det motiverande og virksomt.

Gammel 06-08-10, 14:16   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har tatt 12 - 15 kg ved hjelp av vgs vektklubb, så eg er fornøyd. Det har vore ein vekkar i forhold til kva eg faktisk puttar i munnen. Det gjekk sport i rekneskapet med tal på kaloriar i forhold til trening. Eg er fornøyd, og anbefaler det gjerne.

Alt som skjer på vektklubb.no kan du gjere på eiga hand, utan å betale, men er du som meg, som trenger eit dytt i riktig retnig, så er det motiverande og virksomt.

Det hørtes bra ut

Er ukesmenyene noe tess?

Gammel 06-08-10, 14:21   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Det hørtes bra ut

Er ukesmenyene noe tess?

Eg har aldri brukt vekesmenyane. For meg har dagboka med rekneskapet vore det viktigaste. Eg hadde aldri greid vektnedgangen utan. Men eg må understreke at eg har gått ned i tre omgangar over fire år. Det har vore bevisst.

Lykke til.

Gammel 06-08-10, 14:22   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke prøvd VGs opplegg, men jeg har gått internettkurs hos Grete R, og det funket for meg. Jeg trengte å vite at noen sjekket hver uke at jeg holdt meg i skinnet (og ble litt mindre inni skinnet...), pluss at jeg betale så mye at jeg liksom måtte få resultater. Jeg har gått tre kurs siden januar i fjor, har gått ned litt over 15 kg og ser ut til å klare å holde meg der.

GR er ikke et perfekt opplegg, men for meg var det greit å ta 8 uker på stram line, noen uker uten kurs der jeg prøvde å holde på de fleste gode vanene, men litt mindre stramt opplegg, 8 uker med rask nedgang osv.

Gammel 06-08-10, 14:26   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grete Roede har jo et gratis opplegg på nett, www.vektklubben.no. Det er omtrent det samme som vektklubb, faktisk, men gratis. Ja, og så synes jeg jo VG sin vektklubb er litt bedre, mer oversiktelig og enklere kaloriregnskap og sånt, men vektklubben er absolutt bra den også. Forumet er bedre også, i hvert fall om forumet på VG sin klubb har samme jallaoppsett som de alltid har hatt.

Gammel 06-08-10, 14:30   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Takk for svar. Har prøvd det nettgreiene til GR før (ikke kurs), men det sklei litt ut. Har tenkt på om det er mer motiverende dersom jeg faktisk har betalt for det - samtidig syns jeg de kursene er litt dyre, spesiellt til å bare være på nett (sambo reiser mye, så jeg kan ikke gå på "vanlig" kurs.

Har jo et par uker igjen før prosjekt bikini-kropp 2011 starter, så jeg får gå i tenkeboksen.

Gammel 06-08-10, 14:51   #12
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

jeg brukte vg vektklubb for noen år siden, og var veldig fornøyd. Ble bevist på hva jeg puttet i meg, og ble flinkere til å velge riktig mat. Gikk ned de kiloene jeg ønsket Ukesmenyene fulgte jeg ikke, men jeg fant mange fine oppskrifter som jeg testet ut på andre dager og som jeg fortsatt har i kokeboka mi.

Gammel 06-08-10, 14:55   #13
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg har bare prøvd gratisvarianten av GR vektklubben. Det sklir fort ut, og jeg tror jeg hadde gjort en større innsats hvis noen overvåket kalorikalenderen

Gammel 06-08-10, 15:36   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gått ned 13 kilo med VG sin vektklubb. Sjekket ut GR sin, men likte ikke den så godt. Så i januar er det påan igjen med VG. Nytt svangerskap skal bort.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 15:46   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg bruker GR sin vektklubb, og har gått ned 12 kg da sista året. Eg er veldig fornøyd med opplegget deiras, men du må ha ein dose sjølvdisiplin. Da hjelper jo på å henga seg på ein eller anna tråd og då, for då er da jo folk som sitter og venter på vegerapport frå deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.