Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger litt medtenking - sammensetning av farger i strikketunika

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 18:59   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger litt medtenking - sammensetning av farger i strikketunika

Jeg skal strikke denne til meg selv

Men synes fargene er litt... tvære. Hvertfall til meg. Jeg må ha Farger Å Bli Glad Av ellers blir jeg lei strikketøyet på null komma svisj.

Grunnfargen er denne:
Mens jeg vurderer en annen grunnfarge i samme garn (delight), f.eks en av disse:

Grunnfargen er i oppskriften blandet med en tynn tråd kid-silk i sort. hvilken farge skal jeg blande med tro, for å få en tilsvarende effekt. Eller en effekt i det hele tatt.

Det flettede partiet er én tråd cotton-viscose i mørkegrå. Her tenker jeg... et eller annet som matcher en av de mørkere fargene i delight-garnet over.

Det lyse partiet er én tråd cotton-viscose i perlegrå, og en tråd kid-silk i grå.

Ermene er :myse: det grå bunnfarge-delight-garnet alene. Og det øverste er én tråd kid-silk i grå.

Jeg må altså ha alternativer til følgende:
Fargen i skjørtet (delight + kid-silk farge 1 strikket sammen)
Fargen i flettingen (cotton-viscose farge 1)
Fargen i toppen (cotton-viscose farge 2 og kid-silk farge 2)

Fargen i ermene (delight (samme som før) + kid-silk farge 2)

Forslag??

Sist redigert av m^2 : 06-08-10 kl 22:24.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.