Enkle ting til bursdagsfeiring
Hei!
Herremannen vil invitere alle barna på aveldingen i barnehagen, i tillegg kom jeg på at 3 er tvillinger så da vil vi invitere dem også. Det innebærer at 23 barn på 3-6 år kommer hit neste torsdag (om alle takker ja).
Jeg reiser mye den uken så jeg må servere noe enkelt. En kollega nevnte "pinnsvinsmat", dvs potetmos med pølser stappet inn i og kjøttboller som øyner. Det høres jo enkelt og greit ut. Kanskje man kan ha tema dyr, noen med forslag på hva man kan finne på da som ikke krever mye tid?
Herremannen er selv ikke så glad i kaker, brus og godteri. Hva foreslår dere? Skal jeg bare gjøre muffins, eller blir det for lite? Jeg regner ikke med at det blir med noen voksne. Har noen en god oppskrift på muffins som det ikke er så mye sukker i? Andre gode forslag?
I tillegg lurer jeg på om noen har gode forslag på leker som ikke trenger noen spesiell forberedelse.
Jeg tror at barna forventer godtepose (noe som jeg egentlig ikke liker). Vi skal til Sverige i helgen og jeg kan selvsagt kjøpe rimelig godteri der, men hva kan man ellers putte i posene som ikke koster skjorta?
Helgen etter skal vi ha bursdagsfeiring med venner og da kommer voksne også, da har jeg ikke tenkt å gi godtepose, hva syns dere om dette?
Når jeg skriver det jeg har skrevet høres det ut som om jeg ikke har noen tanker selv om hva man kan spise, leke osv, det har jeg selvsagt, men jeg vil gjerne ha synspunkter fra dere.
|