Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ekkelt

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 22:25   #1
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Utrop

Ekkelt

Jeg slo til en stor flue, spyflue ?, i vinduskarmen, og ut av den vrengte det seg med små ekle larver, grøss og gru.

Er dette vanlig ? Kommer jo aldri til å drepe en flue mer jeg kjenner jeg. Å fy, så ekkelt.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:26   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Ekkelt

Å fy f... nå grøsser jeg også. Nei, jeg vet ikke om det er vanlig, men du verden så motbydelig!

Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:26   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Yikes!

Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:27   #4
dutte
fornyet

dutte sin avatar

dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var virkelig helt seriøst motbydelig, jeg måtte hyle på mannen og han måtte rydde opp. Jeg grøsser enda.

Gammel 10-08-10, 22:35   #5
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Det er jo bare små bebier.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:54   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Å kjære vene, nå var det like før middagen kom på retur her ...

Gammel 10-08-10, 23:02   #7
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Æsj!!

Gammel 10-08-10, 23:11   #8
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Æsj - det hørtes ekkelt ut ... Forresten har jeg hørt en annen merkelig historie om fluer nettopp: Det var en som observerte at en flue landet på handa hans - og i det den landet hoppet det av en flått!

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:24   #9
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Yikes! Grøsser her jeg sitter i en varm stue. Men godt du fikk drept mamma og baby fluene, tross alt!!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:32   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

:spyr:

Gammel 10-08-10, 23:33   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg har sett hvor raskt de små larvene blir store. Vi har en stor skittentøysdunk på vaskerommet hvor kokvask-klær ligger. I fjor sommer var det en gang jeg skulle sette på skittentøy og i skittentøysdunken fant jeg masse feite spyfluelarver.
Det var gyselig rett og slett. Larver er så ekkelt som det går an å bli. Flått er ikke halvparten så ekkelt.(selv om det er farligere)

Spyflua har tydeligvis fått babyene sine i mitt skittentøy og der har de funnet nok næring (ikke overraskende siden det var matrester på noe av vasken) til at de hadde vokst seg skikkelig store og ekle.

Larver er forferdelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:35   #12
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Standard

Hattifnatten: Det var jo nesten enda verre. .

Gammel 10-08-10, 23:38   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hattifnatten:

Skal jeg bli redd for skittentøyet også nå ...

Gammel 11-08-10, 01:10   #14
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg slo til en stor flue, spyflue ?, i vinduskarmen, og ut av den vrengte det seg med små ekle larver, grøss og gru.

Er dette vanlig ? Kommer jo aldri til å drepe en flue mer jeg kjenner jeg. Å fy, så ekkelt.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg har sett hvor raskt de små larvene blir store. Vi har en stor skittentøysdunk på vaskerommet hvor kokvask-klær ligger. I fjor sommer var det en gang jeg skulle sette på skittentøy og i skittentøysdunken fant jeg masse feite spyfluelarver.
Det var gyselig rett og slett. Larver er så ekkelt som det går an å bli. Flått er ikke halvparten så ekkelt.(selv om det er farligere)

Spyflua har tydeligvis fått babyene sine i mitt skittentøy og der har de funnet nok næring (ikke overraskende siden det var matrester på noe av vasken) til at de hadde vokst seg skikkelig store og ekle.

Larver er forferdelig.

Stakkars, stakkars dere!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 06:23   #15
Left
Passiv

Standard

Åh grøss, men om jeg måtte velge ville jeg heller hatt spyfluelarver enn flått gitt. Paranoid i forhold til de stygge dyra der. Jeg skulle ønske det gikk an å finne et middel man kunne spraye med ute, slik at man kverket faenskapen
Ved huset vi holder på å selge på Møre nå, så går det ikke an å gå litt utenfor plenen uten å få på seg svineriet.

Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 06:52   #16
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang da jeg var ung dro vi på 14 dagers ferie midt på sommeren til England, og glemte en åpnet boks med fersk kattemat på kjøkkenbordet. Da jeg kom hjem og inn på kjøkkenet, hørte jeg en slags smattelyd, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Kikket oppi kattematboksen og der var det TETT i hvite feite larver som buktet seg rundt frenetisk og lagde den ekle lyden. Jeg er fremdeles skadet av opplevelsen

:deler:

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:45   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg opnet engang en sjokoladeplate som hadde liggen i kjøkkenskuffen noen dager, og tok en stor bit.... og det smakte litt rart? Da jeg pakket opp platen skikkelig, krydde det av masse små og store larver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! * ja jeg spyttet ut i vasken, og skylte raskt, orket ikke å se...* Jeg smakte ikke sjokolade på maaaaange mnd etterpå. Vasket ned kjøkken og alle skap/skuffer, og pakket ALT som ble opnet inn i tett embalasje! Det er noen år siden, men skrekken sitter i enda........ og jeg ser alltid på hva jeg putter i munnen...

Spyfluen har vel ikke bebier i seg? Legger dem ikke egg da?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:12   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Jeg opnet engang en sjokoladeplate som hadde liggen i kjøkkenskuffen noen dager, og tok en stor bit.... og det smakte litt rart? Da jeg pakket opp platen skikkelig, krydde det av masse små og store larver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Note to self: Kraftig vask og rydding i kjøkkenskuffene mine i ettermiddag!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:14   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

I følge mannen finnes det et dyr (edderkopp?) som legger egg i andre dyr. Det er sikkert det som har skjedd her!

Edit: Et raskt googlesøk viser at det er snylteveps som legger eggene sine inni andre dyr.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:33   #20
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Standard

Å herreminhatt så mye ekkelt enda litt til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.