|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Et litt "klamt" spørsmålI går ringte moren til ei venninne av eldste. Hun la igjen melding på mobilsvar siden jeg ikke bruker mobilen i jobbtiden.
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålEh... ja. Det hadde blitt for vanskelig å si nei.
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålLitt klein den der, ja. I den situasjonen du var i ville jeg nok sagt ja. Jeg fikk en lignende forespørsel fra en mor i barnehagen, jeg svarte ikke på sms'en og hørte ikke noe mer om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålEh, usedvanlig uvanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde blitt så overrumplet at jeg sannsynligvis hadde sagt ja. Ikke minst siden jeg har råd å tape en femhundrelapp- men jeg hadde helt klart prøvd å unngå slike situasjoner fremover.
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålDet er flere av foreldrene til storebrors venner jeg kunne lånt bort penger til. Men alle disse foreldrene er mennesker jeg tilbringer litt tid sammen med.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei. |
![]() |
![]() |
#11 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Nå leste jeg at du lånte penger til flere av foreldrene til storebrors venner - også slo det meg: låner man penger som voksen, altså?
![]() |
#12 |
anglofil
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålHæ? Veldig rart. Hvis det hadde vært en venninne som plutselig og sjelden var i en knipe er det selvfølgelig, men sånn ifb invitasjon til å bli med på sirkusbesøk er da helt merkelig. Litt sånn invitasjon og så låne penger til å få det til.
![]() |
#14 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålVi pleier også å betale for de vi ber med oss, men her i kretsen er vi tydeligvis en sjelden rase.
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei og kun overført pengene for billetten.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Selvfølgelig kan man komme opp i situasjoner der man låner penger av andre av og til? Jeg blir overrasket over at folk blir overrasket over det. Vi låner helst ikke penger av andre, men jeg har et par ganger lånt større beløp av ei god venninne. Hun tilbød seg forøvrig å låne meg pengene begge gangene (eller i hvert fall den første, husker ikke helt andre gangen). Det var da jeg måtte ha nytt bilsete til yngste, samt ny vogn til ham litt senere. Vi var skrapa men trengte virkelig de tingene, og jeg visste jeg fikk skattepenger på konto noen måneder etter, og betalte selvsagt alt tilbake samme dag som skattepengene kom. Jeg hadde gjort det samme for henne og for alle mine nære venninner eller familie uten å blunke.
![]() |
#18 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålEh, den var litt merkelig ja. Vet egentlig ikke hva jeg hadde gjort i en slik situasjon.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålSnodige greier, jeg hadde nok svart nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sikkert sagt ja, fordi jeg hadde blitt tatt på senga. Men en gang hadde vært nok, neste gang hadde jeg sagt ja.
Tja, jeg kunne ha lånt småbeløp i spesielle tilfeller, problemer med kort, at jeg manglet kontanter etc Men ikke større summer, ikke av mer eller mindre fremmede og definitivt ikke fordi jeg var blakk.
![]() |
|
|