|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Inspirert av tråden om deltidsarbeid - hvordan fordeler dere arbeidet på hjemmebane? Og er dere fornøyd? Da tenker jeg på husarbeid, vedlikehold, bil, barn, syke foreldre, venner osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Vi er ganske så lite flinke begge to - her flyter det, og ingen bryr seg. |
![]() |
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Tja, jeg holder huset i orden, støvsuger, rydder, vasker, skifter på senger, setter opp handleliste (begge handler), vasker klær og har styring på guttas ting. Mannen vasker badene og går ut med søpla. Og ordner bil, sykler og klipper plenen.
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?
Husarbeid: Likt, eller han gjør nok litt mer enn meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?
Jeg mente barnas venner - det er jo ofte en del organisering/henting og bringing/bursdager osv når barna er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Mannen har en jobb (eller egentlig flere jobber) som gjør at han er svært lite hjemme. Så da blir det naturlig nok sånn at jeg gjør det meste...
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Vi deler likt på husarbeid stort sett. Han tar oppvasken hver dag, jeg lager mer middag enn han. Vi deler på klesvask, husvask (har stort sett vaskehjelp). Utendørs er han mye flinkere enn meg, til gjengjeld holder jeg styr på det meste av klær, klesskap, klesinnkjøp osv. Han tar minst sin skjerv av arbeidet med barna, men kjøringer hit og dit er mest meg siden han pendler og er borte 3 dager i uka. Og det er de dagene det er mest aktiviteter på.
![]() |
#8 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Jeg er ikke fornøyd, nei, skulle gjerne gjort mye mer!
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Vi har takk og lov en engel som kommer en gang i uka og vasker for oss.
![]() |
#10 |
Har diplom
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Hos oss er det forresten sånn at jeg tar mesteparten av vaskinga, mannen er borte man-fre, så vi prøver å unngå å bruke tid på det når han er hjemme. Men han vasker jo leiligheten. Jeg organiserer også alt som har med barna å gjøre, men siden det er jeg som har mest kontakt med skole/barnehage og venners foreldre er jo det naturlig. Mannen vasker badet. Han klipper gresset, jeg skrur sammen alt som er fra IKEA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Levere/hente barn: Jeg leverer som regel, mannen henter. Noen dager bytter vi, noen dager gjør en begge deler.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Vi gjør like mye av det som må gjøre i ett hjem med barn vist en ser på det i prosenter. Men vi fordeler utifra hva vi er flink til/liker best å gjøre. Slik som jeg har ikke noe i mot og ta klesvasken, da har mannen ansvar for vasking og rydding av bad og oppvaskemaskinen.
![]() |
#14 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Akkurat nå føles det som om jeg gjør alt
![]() |
#15 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?
Jeg gjør mer husarbeid, lager mer mat, handler mer tøy til ungen og har oversikten over barnehagestarter og helsestasjonstimer og vennebarns bursdager og slikt. Hun vasker badet, har ansvar for bilen, pumper sykkeldekk og monterer flere IKEA-møbler. Den syke forelderen er hennes, og dermed selvfølgelig hennes ansvar. Jeg skriver julekortene.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Husarbeid: Han gjør klart mest. Jeg lager mer mat (og planlegger den), men han gjør mer av alt annet.
![]() |
#17 |
er her
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Vi deler omtrent likt. Skeivfordelingen går på matlaging og hagearbeid. Jeg lager som oftest middag, mens han tar seg av plenklipping og sånt.
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?
Åh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
både her og der
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Han handler inn mat, rydder sporadisk på kjøkkenet, lager matpakke til ungene, steller hagen.
![]() |
#20 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Jeg: Stort sett hovedansvar for å levere/hente unger, vaske klær, skifte sengetøy, lage middag på hverdagene.
![]() |
|
|