|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Deltidsmamma
|
![]() Meny-forslag?Jeg skal ha noen venninder på besøk hvor jeg tenkte å servere middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Meny-forslag?Det er lørdag om en uke, og jeg vil ha tid til å kunne lage mat, dvs mann og barn drar vekk. Jeg er ikke så velidg flink, men klarer å følge oppskrifter/veiledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Meny-forslag?Denne oppskriften på kylling er helt nydelig. Kjøp gjerne hel, god kylling. (jeg liker best gourmetkyllingen til Prior, Stangekylling eller Liveche kylling, de har faktisk bedre smak) Kylling med appelsin,basilikumsaus & dampet asparges
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny-forslag?Denne har jeg laget nettopp, og den ble veldig god. Delte kyllingfiletene i biter, laget grillspyd og hadde dem på grillspyd på grillen, og det ble veldig godt. Ellers hadde jeg også aioli som tilbehør, og det passet veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Meny-forslag?Jeg laget rekeceviche til forrett på bursdagen min. Kjempegodt
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Meny-forslag?Ta en titt på Trines mektige matblogg, hun har mange fine, delikate, men allikevel relativt enkle retter.Og masse deilige desserter.
![]() |
#9 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Meny-forslag?Panna cotta er godt, ja. Også sjokolade mousse som det stod linket til fra siden med panna cotta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny-forslag?Mozarella-salat til forrett er superenkelt å lage, og passar dersom du du velger ein litt italiensk vri på resten. Den kan også serverast som tilbehør til hovedretten. NB: Det er snakk om sånn mozarellaost som du kjøper i ein liten pose - ligg i lake. Sist redigert av Syrin : 13-08-10 kl 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny-forslag?Min favoritt-dessert er sjokoladefondant, men det er jo veldig mektig da. Farlige greier! Ganske lettvint å lage, men man må passe på steketiden, gjerne prøvesteke en før man steker resten. Røren kan stå i kjøleskapet over natten om ønskelig. Til forrett ville jeg tatt noe enkelt, asparges med melon eller noe sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Meny-forslag?Glitters parmesankylling med potetstappe og en god salat til er en fantastisk hovedrett, og superkjapp å lage. |
![]() |
![]() |
|
|