Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefal meg en kokebok du liker!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 09:34   #1
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Anbefal meg en kokebok du liker!

Jeg digger kokebøker og er alltid på jakt etter enda fler Om det er veggis, vanlig mat, indisk, desserter osv er ikke så nøye - jeg lager det meste

Så, hvilken kokebok er din absolutte favoritt?

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 09:38   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en kokebok du liker!

Akkurat no er det denne som er favoritten.

Gammel 15-08-10, 10:05   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Denne er fantastisk!

Gammel 21-08-10, 12:49   #4
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker denne dersom jeg står fast på noe:

Den har løsninger på det meste...

Ellers har jeg drøssevis av andre kake- og kokebøker, inkludert 4 jeg skriver i selv.

Gammel 21-08-10, 15:08   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i kokebøkene til Andreas Viestad. Bordet fanger er den første kokeboka jeg begynte å bruke aktivt (den er eldre enn fra 2009, altså ), og den er fortsatt i stadig bruk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:19   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er veldig glad i kokebøkene til Andreas Viestad. Bordet fanger er den første kokeboka jeg begynte å bruke aktivt (den er eldre enn fra 2009, altså ), og den er fortsatt i stadig bruk.

Jeg er også glad i Viestad. "Det beste jeg vet" bruker jeg mye.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...oduktId=116657

Gammel 21-08-10, 16:02   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Jeg er også glad i Viestad. "Det beste jeg vet" bruker jeg mye.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...oduktId=116657

Hvordan koke vann er også en slager. Den har jeg brukt en del sammen med Ingrid Espelid Hovigs store bibel.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:12   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har to bøker av Anna og Fanny Bergenström. Fantastiske oppskrifter med mat frå heile verda, men eg har vel sjølv konsentrert meg om middelhavsmaten. Det er jevnt over sunn mat med mykje smak. Gode for øyet også - flotte bilder og MANGE oppskrifter:
Under valnøttreet
Kjærlighet, oliven og timian

Og så kanskje min favoritt - Tessa Kiros. Kiros er født i London av finsk mor og gresk-kypriotisk far. Ho gifta seg med ein italiener, og bur nå i Toscana. Herlig miks av det nordiske kjøkkenet og middelhavsmat! Heilt i mi gate.
Multur og makrellskyer
Mat for store og små

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:28   #9
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg er også veldig glad i kokebøker, og har tre fulle meter, er i gang med min fjerde...

Noen av dem jeg stadig tar frem er "Sølvskjeen" og "Le Cordon Bleu". Jeg liker generelt kokebøker som går i dybden på et spesielt tema, jeg har alt for mange kokebøker som er litt om ditt og litt om datt, og det blir uoversiktlig når man har mange.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:03   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk kokeboken "Taco" (av Knut Robberstad og Håvard Rosenberg). Inviterte venninner på Tex-Mex kveld, hvor alt jeg serverte var fra denne boken, og det er så mange gode oppskrifter!! Spesielt på hjemmelaga salsa og tortillalefser

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:14   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For tiden liker jeg disse to veldig godt:

De er oversiktelige (bilde-indeks foran hver tema) og har bilder av alle rettene, gode forklaringer som er lette å følge (blant annet grei oversikt over hvor mye tid man må regne på forberedelse og selve kokkeleringen. De har mye grei hverdagsmat i tillegg til mat til fest.

Jeg har kjøpt mange kokebøker jeg aldri bruker. Disse har jeg brukt daglig siden de ble kjøpt.

Gammel 21-08-10, 18:52   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det blir vanskelig å velge. Kan jo begynne med denne:

Gammel 21-08-10, 18:54   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker også Viestad. "Hvordan koke vann" er en slags livredder for meg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.