Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaringer med bambusgulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 13:50   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaringer med bambusgulv?

Jeg har lyst på bambusgulv på det mulige loftet, er det noen som har erfaringer med det?

Og hvordan er det egenlig miljømessig? Det vokser jo fort og slikt, men hogges det på steder det ikke bør hogges? Blir det brukt masse lim i parkettene, og er dette særlig miljøvennlig?

Jeg tenker lys klikkparkett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:14   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med bambusgulv?

Dette har jeg sett på til stue/kjøkken, men vi må droppe det pga at vi skal har varme i gulvet og det er visst ikke så lurt under bambus. Hvordan produksjonen er i forhold til miljø, vet jeg ikke.

Gammel 16-08-10, 16:24   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Bambus ift. miljø er veldig, veldig bra, for den fornyer seg utrolig mye raskere enn eik, f eks.

I tillegg er bambus så hardt at du omtrent må legge deg ned med en saks for å klare å lage riper i det.

Jeg ønsker meg parkett i stua når vi skal bytte en gang. *Irriterer meg over parkett lagt i feil retning*

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:43   #4
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal straks i gang med å legge 45 kvm bambusparkett på kjøkken og stue, så om en stund har jeg erfaring.

Jeg har tenkt meg denne hvitpigmenterte:

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:46   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hva koster bambusparkett? Den så veldig fin ut på bildet, kris.

Gammel 21-08-10, 22:49   #6
kris
kross

kris sin avatar

kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her finner du masse informasjon og priser: http://hardstuff.no/

Gammel 21-08-10, 23:16   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært i kontakt med dem, skal opp og hente vareprøver til uken. Vi tenker på den lyse natur. Hva fikk dere til å velge bambus, kris?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:46   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

I tillegg er bambus så hardt at du omtrent må legge deg ned med en saks for å klare å lage riper i det.

Det var tungen på vektskålen! Jeg skal ha bambus på gulvet en gang i fremtiden. Vi har furu nå. Nå er jeg en av de sjeldne som ikke synes furugulv ser så ille ut (dette var hvitpigmentert), men det er jo så bløtt! Mister man noe i gulvet er det hakk, forferdelig kjedelig.

Gammel 22-08-10, 00:16   #9
kris
kross

kris sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva fikk dere til å velge bambus, kris?

Jeg valgte bambus av to grunner; miljøhensyn og slitestyrke. Og så gjør det jo ingenting at jeg synes det er utrolig vakkert også!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.