|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Gi meg dine beste oppskrifter på squashOverskriften sier vel sitt. Jeg har fått tilgang på en del squash, men det er en grønnsak jeg ikke er så vant til. Noen som vil gi meg noen tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashSom tilbehør, tynt strimlet squash kokt et par minutter, servert med smør. Fint i lavkarbomåltider i stedet for pasta og slikt, eller bare som tilbehør til hva som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squash
Strimler du det på rivjern? Lever litt lavkarboaktig så passer bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashGresk squashpai med mynte og filodeig. Ligger sikkert oppskrifter ute på nett.
![]() |
#9 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashJeg syns det er godt å grille, som tilbehør til grillmat. Enten i terninger på grillspyd, eller som skiver rett på grillen. Salt og pepper, grillsaus eller forskjellig krydder på.
![]() |
#10 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashVi har squash, eller zucchini som jeg kaller dem, i hagen, og spiser i perioder squash-baserte middager hver dag. Her er et par tips som du kan variere i det uendelige: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg har rett og slett strimlet med ostehøvel. Det finnes strimledingser som strimler spaghetti-strenger også, jeg ønsker meg en sånn en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashGodt i moussaka, i wok og på grillen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashDet er kjempegodt i kjøttsaus til pasta o.l også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squash*abb* |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashTakk for tips!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashSquashkaker til middagstilbehør i stedet for poteter og sånn.
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashJeg kom på en rett som vi har laget mange ganger, men som jeg ikke har oppskriften på her og nå. Knallgod. Man steker tynne skiver med squash godt i panna så de blir myke. (Hos oss går det gjerne 2 hele squash til en lasagneform.) Surrer squashskivene rundt mozarella eller fetaost og legger i lasagneformen - og heller en god hjemmelaget tomatsaus over - gjerne med litt ost drysset oppå. Og lar stå i stekeovenen en stund og godgjøre seg. Veldig godt ved siden av kjøtt av ulike slag.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squashIrma: Er dette en variant av Nigellas Involtini, der hun bruker aubergine?
![]() |
|
|