Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gi meg dine beste oppskrifter på squash

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 20:44   #1
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Gi meg dine beste oppskrifter på squash

Overskriften sier vel sitt. Jeg har fått tilgang på en del squash, men det er en grønnsak jeg ikke er så vant til. Noen som vil gi meg noen tips?

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:47   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg dine beste oppskrifter på squash

Ratatouille.
Søk på matprat eller lignende.

Gammel 16-08-10, 20:49   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Potet- og squashpanne. (Ligger i Irmas kokebok her på FP. :lat: )

Gammel 16-08-10, 20:50   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Som tilbehør, tynt strimlet squash kokt et par minutter, servert med smør. Fint i lavkarbomåltider i stedet for pasta og slikt, eller bare som tilbehør til hva som helst.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:54   #5
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Som tilbehør, tynt strimlet squash kokt et par minutter, servert med smør. Fint i lavkarbomåltider i stedet for pasta og slikt, eller bare som tilbehør til hva som helst.

Strimler du det på rivjern? Lever litt lavkarboaktig så passer bra

Gammel 16-08-10, 20:59   #6
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ratatouille.
Søk på matprat eller lignende.

Ingen som har en knakende god velprøvd en de vil dele??

Gammel 16-08-10, 21:01   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Gresk squashpai med mynte og filodeig. Ligger sikkert oppskrifter ute på nett.
Squash er også godt i tynne skiver på tynn italiensk pizza med grillet paprika, cherrytomat, mozarella og ricotta. Vi laget den pizzaen i helgen. Blir saftig og god.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:02   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Ingen som har en knakende god velprøvd en de vil dele??

Eg brukar den på matprat.no

Gammel 16-08-10, 21:47   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er godt å grille, som tilbehør til grillmat. Enten i terninger på grillspyd, eller som skiver rett på grillen. Salt og pepper, grillsaus eller forskjellig krydder på.

Gammel 17-08-10, 08:52   #10
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi har squash, eller zucchini som jeg kaller dem, i hagen, og spiser i perioder squash-baserte middager hver dag. Her er et par tips som du kan variere i det uendelige:

http://stedetmitt.blogspot.com/2009/...ni-sommer.html

http://stedetmitt.blogspot.com/2008/...saksesong.html

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:04   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Strimler du det på rivjern? Lever litt lavkarboaktig så passer bra

Jeg har rett og slett strimlet med ostehøvel. Det finnes strimledingser som strimler spaghetti-strenger også, jeg ønsker meg en sånn en.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:22   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godt i moussaka, i wok og på grillen.

Denne er god: http://homemaker.blogg.no/1252024846..._poteter_.html

Gammel 17-08-10, 09:35   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er kjempegodt i kjøttsaus til pasta o.l også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:08   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Anbefales. Bruker ostehøvel jeg, for å få tynne, fine strimler. Ellers synes jeg den er god stekt i terninger sammen med gryterett etc.

Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:56   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*abb*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:24   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For lavkarbofolk, så er vel det noen som høvler den tynt og bruker den som plater i lasagne? Eller?

Gammel 18-08-10, 14:44   #17
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Takk for tips!!
Meny fremover er satt opp og vil innholde;
Moussaka, grillmat med grillet squash til, laks i rosmarin med squash"pasta", Lasagne med squash "plater", kylling med ratatouille til og om det er mer igjen da så får fredagspizzaen tynne strimler med squash oppå.

Gammel 18-08-10, 14:47   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Squashkaker til middagstilbehør i stedet for poteter og sånn.

Raspe en squash og la renne av/klem ut vannet. Bland sammen med et par piskede egg, noen skjeer hvetemel, salt, pepper, hakket løk (evt mykstekt, så det ikke smaker sterkt for barn), raspet ost og kanskje litt raspet gulrot. Stek i en blanding av smør og olje og la renne av på kjøkkenpapir.

Gammel 18-08-10, 15:04   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på en rett som vi har laget mange ganger, men som jeg ikke har oppskriften på her og nå. Knallgod. Man steker tynne skiver med squash godt i panna så de blir myke. (Hos oss går det gjerne 2 hele squash til en lasagneform.) Surrer squashskivene rundt mozarella eller fetaost og legger i lasagneformen - og heller en god hjemmelaget tomatsaus over - gjerne med litt ost drysset oppå. Og lar stå i stekeovenen en stund og godgjøre seg. Veldig godt ved siden av kjøtt av ulike slag.

Gammel 18-08-10, 17:57   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma: Er dette en variant av Nigellas Involtini, der hun bruker aubergine?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.