Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Selvfølge å vaske klær du selger over nett?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Vasker du klær like før du sender de til ny kjøper?
Ja 107 79,26%
Nei 7 5,19%
Bare hvis jeg ser de er skitne 21 15,56%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 13:01   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvfølge å vaske klær du selger over nett?

Interessert i å høre hvordan ståa er, vasker du klær du skal selge over nett, like før du skal sende de i posten, så de er nyvasket når ny eier får de?

Gammel 18-08-10, 13:03   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?

Jeg har ikke solgt ting over nett, men ja, jeg hadde kommet til å gjøre det. Og som kjøper likevel vaske før jeg tok i bruk. Selvsagt.

Gammel 18-08-10, 13:04   #3
Left
Passiv

Standard

Ikke hvis de var nyvasket når de ble lagt bort nei, med mindre hvitt tøy har blitt veldig gult etc.

Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:27   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig!
Jeg har kjøpt mest over nett og de klærne vasker jeg alltid også før jeg tar dem ibruk. Selvfølgelig.

Gammel 18-08-10, 13:28   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Jeg håper da ikke jeg har glemt å gjøre det?

Gammel 18-08-10, 13:34   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke solgt klær over nett (enda), men det ville vært en selvfølge å vaske dem først.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:36   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja!

Gammel 18-08-10, 13:41   #8
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja.

Jeg håper da ikke jeg har glemt å gjøre det?

Den følelsen fikk jeg og brått.

Men ja, det tar jeg som en selvfølge. Og så vasker jeg de før de taes i bruk selv.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:45   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker klær jeg tar ut av skapet for å selge, og de som ikke blir solgt med en gang blir lagt i en lufttett plastbag. Om jeg selger et plagg som har ligget i plastbagen noen uker, vasker jeg det ikke på nytt før jeg sender det.

Gammel 18-08-10, 13:48   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke gjør det, så sier jeg i fra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:51   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker klærne før jeg pakker det bort, så om noe skal selges/gies bort, så sjekker jeg bare om det har blitt mye skaplukt av det. Er det det så puttes det en rask runde i maskinen ja.

Selger ikke skittent tøy nei.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:00   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg vasker klærne før jeg pakker det bort, så om noe skal selges/gies bort, så sjekker jeg bare om det har blitt mye skaplukt av det. Er det det så puttes det en rask runde i maskinen ja.

Selger ikke skittent tøy nei.

Samme her. (Beklager dere som har pakker på vei, klærne er altså rene, men har ligget for seg selv, atskilt fra mine klær, siden jeg vasket dem sist. ). Dette har jeg faktisk ikke tenkt på en gang! Men skal selvsagt endre praksis til neste gang. Det vil jo ta lengre tid å få klærne tilsendt hvis de må være helt nyvaskede før avsending. Og de risikerer å bli såpass krøllete av pakkingen (for å minimere størrelsen på pakken), at de nok kan ha godt av å bli skylt opp og hengt til tørk når de kommer fram.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:01   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvsagt. men jeg vasker de når jeg får klær også, selv om de er åpenbart rene. Noen kan lukte røyk selv om de er rene og andre har fælt skyllemiddel i.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:01   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt å få klær som er vasket og strøket - så jeg prøver å gjøre det selv også. (ikke at jeg stryker mine egne klær til vanlig, men det er greit når man kjøper brukt. *godt vant* )

Når jeg kjøper noe og selger det videre med én gang, vasker jeg ikke.

Gammel 18-08-10, 14:09   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg liker godt å få klær som er vasket og strøket - så jeg prøver å gjøre det selv også. (ikke at jeg stryker mine egne klær til vanlig, men det er greit når man kjøper brukt. *godt vant* )

Note to self: jeg må aldri selge klær til Bauche. Jeg hater nemlig intenst å stryke.

Derimot vasker jeg klær som jeg selger. Og nå kom jeg på at jeg har en del dresser i diverse størrelser som jeg må få lagt ut for salg.

Gammel 18-08-10, 14:10   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyvasket er det vel ikke, men det har ligget rent i skapet når jeg finner det for godt å ta en rydderunde og få unna noe, enten jeg nå selger det her på markedsplassen eller leverer på fretex.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:15   #17
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær vaskes før salg ja, men ikke nødvendigvis samme uka som det sendes. Når det gjelder helt nye klær så hadde jeg ikke forventet at de var vasket før salg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:17   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg pleier aldri å selge brukt, men jeg gir det bort, og jeg må innrømme at det ikke får en ekstra vask. Det har alltid vært vasket etter siste bruk, men så blir de for små til våre barn, så legger jeg det i en dertil egnet skuff, og overleverer det ved neste anledning. Det kan være en stund til niese og nevø vokser inn i klærne uansett, så jeg antar at de vasker det opp før det blir brukt.

Gammel 18-08-10, 14:18   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja, såklart - skulle jeg ha glemt det en gang er det en kjempetabbe! Fikk en litt uggen følelse her nå...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:20   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Ja, såklart - skulle jeg ha glemt det en gang er det en kjempetabbe! Fikk en litt uggen følelse her nå...

Ja, nå føler jeg i alle fall at jeg har tabbet meg ut. Men seriøst, jeg forventer ikke selv at klærne skal komme rett fra tørkesnora. Enten anser jeg dem for rene, ellers får de en liten runde i maskina hvis jeg synes de lukter "fremmed".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.