Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 17:54   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg kan begynne:

Barnerommene er for små, mellom 5 og 6 kvm. Gangen er enda mindre. Vi har for lite gode oppbevaringsmuligheter.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:55   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg er egentlig ganske fornøyd, men når minsten flytter på eget rom skulle jeg gjerne hatt et soverom til overs fremdeles.

Gammel 18-08-10, 17:56   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skulle gjerne hatt ett soverom til og en kjellerstue.
Ellers er jeg fornøyd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:57   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me har overtatt min barndomsheim så har ikkje bygd hus slik me sjølv vil ha det. Er ganske fornøyd men skulle gjerne hatt vaskerommet oppe i hovedetasjen og litt større soverom.

Gammel 18-08-10, 18:00   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Litt for små barnerom, men fin loftstue kompenserer for det. For lite lagringsplass og liten gang. Har nettopp kjøpt og visste jo om dette, men det er så mange fordeler at de veier opp.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:02   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde jo håpet at kjellerstuen skulle kompansere for små barnerom, men den er lite i bruk.

Gammel 18-08-10, 18:04   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg hadde jo håpet at kjellerstuen skulle kompansere for små barnerom, men den er lite i bruk.

Jeg ser for meg at når de blir eldre så har de ihvertfall et valg når de feks har med venner hjem. Det er ikke sånn at de må stues sammen i en seng på et lite rom, liksom. Loftstua blir ordentlig innredet og gode muligheter for venner på overnatting.

Men barna dine er vel også litt små enda?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:05   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Det er for lavt under taket i kjelleren og vi må grave ut(i bunnen) for å få normal
takhøyde.
Altfor dyrt og for mye arbeid.
- Den bratte trappen ned i kjelleren.
- Har en åpning mellom stuene, den kan minne om en "kantete" bue.
Den misliker jeg sterkt. :grøss:

Gammel 18-08-10, 18:05   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hm, hvor skal jeg begynne? Misfornøyd med det meste, for å ikke si alt.

Gammel 18-08-10, 18:06   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

8 og 5. Vi har sovesofa og TV der nede, men det er litt trangt egentlig. Men med tiden jo. Men før vi får tenåringer håper jeg vi har flyttet.

Gammel 18-08-10, 18:56   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde kanskje vært mer fornøyd om det var mitt. Nei - jeg tror egentlig ikke det. Vi har stor kjeller - samme grunnflate som de to etasjene over, men det er for små vinduer til at det kan brukes til boformål. Nå har vi bare rot der, og et lite vaskerom. Det var det første jeg ville gjort noe med om det var mitt. Lyskasse og utpigging av gulv for litt bedre takhøyde.
Og jeg ville hatt to toaletter - nå har vi bare ett, og det er kjipt. Yes.

Jeg hadde forresten aldri kjøpt noe som liknet på dette. Nei.

Sist redigert av Left : 19-08-10 kl 17:30.
  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:58   #12
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*Kunne tenkt meg et rom til.

*Ville gjerne hatt golv på loftet så det var enklere å legge ting der siden vi har lite bodplass.

*Savner mer terrasse, gress og annen uteplass.

*Vannet i springen på kjøkkenet blir aldri skikkelig kaldt, og bruker evigheter på å bli skikkelig varmt.

*Ikke plass til stort firkantet badekar på badet, dermed ryker drømmen om boblebad.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:59   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bo over tre plan i rekkehus er alt annet enn praktisk når man har en ung mann i rullestol.

Men vi bor veldig billig, så vi står han av - og håper å få utbedret inngangsparti, så vi får rampe inn til leiligheten, og rampe til terrassen/hagen bak huset + utvide og pusse opp badet og tilpasse det med badekar og stellebenk som kan heises/senkes og i tillegg få skinner og seil i taket, så blir det så bra så. Pr i dag har vi bare heis i trappa, men den er jammen meg god å ha.

Sånn utenom det som må fikses pga guttungen, er vi storfornøyde.

Ok... skulle gjerne hatt loft, eller mer bodplass/skapplass.

Gammel 18-08-10, 19:04   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hmmm, litt større stue kanskje. Men det kan hende den oppfattelsen forandrer seg når loftsstua er ferdig.

Gammel 18-08-10, 19:05   #15
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kan begynne:

Barnerommene er for små, mellom 5 og 6 kvm. Gangen er enda mindre. Vi har for lite gode oppbevaringsmuligheter.

Jeg kan signere alt dette. Bortsett fra de punktene er jeg strålende fornøyd.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:06   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

- Badet er bare 2,5 kvm
- Ett soverom til
- Større gang med plass til mer oppbevaring
- Større stue med god boltreplass
- Flatere tomt og mer hage, mindre gress
- Alt ferdig oppusset slik jeg vil ha det! Blir jo aaaaldri ferdig
- Litt nærmere Oslo

Men, vi vil ikke bo oss i hel. Vi har det veldig fint i huset vårt altså. Det er helt sant.

Gammel 18-08-10, 19:10   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nå eier jeg ikke, men her er planløsningen helt håpløs - og det samme gjelder parkeringsforholdene.

Gammel 18-08-10, 19:25   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå:
* vaskerom i første og bad i tredje
* tåpelig utnyttelse av gangen, men den er stor da
* ikke noe arbeidsbenk på kjøkkenet. Ser ut som et hybelkjøkken enda det er enebolig
* lite lagringsplass

når vi flytter:
* miniminimini gang
* syns trappa ned i kjelleren er litt småfarlig
resten er smått, men håper vi finner lure løsninger

Gammel 18-08-10, 19:31   #19
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle gjerne hatt større bad, men det får vi snart (skal bygge ut i lillegangen). Foruten det, skulle jeg gjerne hatt et vaskerom og mindre støy når jeg er ute på balkongen. Hører en del trafikk, men ser den ikke på sommeren.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:33   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hva jeg misliker? Hm, det ville vært enklere å si noe jeg liker, for det er ikke mange ting.

Enkelte ting på misliker-listen:
-planløsning som virker som er laget i fylla (har sikkert 20 underpunkter her, blant annet det håpløse skråtaket i 2.etg.)
-dårlig vedlikehold de siste årene (som også har mange underpunkter)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.