|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Om å være bortreist på barnas bursdagSynes dere det er ok, under gitte omstendigheter, å være bortreist på egen barns bursdag? (Da tenker jeg primært på de som bor fast sammen med barna, og som ikke jobber offshore turnus og som jobber i uker strekk utenfor hjemmet.) Sist redigert av Myrull : 18-08-10 kl 20:03. Årsak: Glemte visst et lite ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagJa, hadde jeg måttet reise bort på barnas bursdag, hadde jeg feiret dem skikkelig når jeg kom hjem igjen eller før jeg dro. Vi har sjelden barneselskap på selve dagen uansett, og et koselig familieselskap, en kinotur eller middag ute hadde jeg fint ordnet tidligere eller senere.
![]() |
#3 |
Come what may...
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagMannen min jobber i Nordsjøen og da hjelper det ikke om det er noen sin bursdag eller 17 mai eller julaften osv. Borte er han og det er veldig trist.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagDet kommer an på så mye, alder på barnet og hvor stor medbestemmelse jeg har i "grunnen til å være borte". Barnets alder og forventninger spiller nok litt inn, men av og til så går det ikke - og da ville jeg selvsagt ha forskjøvet dagen og tatt en skikkelig feiring i etterkant.
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagMener du på selve Dagen, eller når det skal være selskap? Selskap ville jeg absolutt vært med på, men det kunne vi jo bare flyttet hvis nødvendig.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdag
Det har mine også, men jeg vil jo helst være med selv da. Det hadde gjort litt vondt i hjertet om jeg ikke fikk bli med på feiringen.
![]() |
#9 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her og.
Ja, det er verst for mammahjertet tror jeg. Jeg var på sykehuset på 6 årsdagen til nest eldste. Det var helt forferdelig - for meg. Gutten hadde en super dag, og en pappa som fint klarte å organisere feiringen, men jeg syntes det var vondt å ikke få oppleve dagen sammen med gutten min.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagTja, sjansen for det er veldig liten for min del, men må man, så må man. Min mor hadde arbeid da jeg var liten som innebar en del kursvirksomhet/seminarer akkurat på min bursdag hvert eneste år, og jeg kjenner enda at jeg syntes det var litt sårt at hun var borte på selve dagen. Sist redigert av Señora : 18-08-10 kl 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagSkjer stadig vekk i min jobb.
![]() |
#12 |
Ferdiglada
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagMin eksmann er på ferie for andre år på rad på veslejenta sin bursdag. Eg syns i starten det var heilt vanvittig men har innsett i ettertid at det er eg som overføre mine følelsar til han.
![]() |
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagDa vi bodde i Norge var mannen borte på eldstemann sin bursdag hvert eneste år - den krasjer med en jobbrelatert årlig begivenhet (som han ikke kan styre timingen av). Men så flyttet vi dit den er, og nå får han bursdagen med seg. Vi flyttet ikke på grunn av dette da.
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
Pøh! Jeg har overhode ikke peiling på hvor verken jeg eller mannen min befant seg da våre unger ble unfanget, og ser ikke noe problem med det. Din kontrollfreak!
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagVi liker best å være hjemme på barnas dager, begge to, men noen ganger går det ikke i forhold til jobbreiser. Men ingen av oss planlegger private reiser alene på barnas dager.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagPelenmannen har vært på reise når Herremannen hadde bursdag og Herremannen taklet det bra. Nå hadde vi venner på besøk fra Norge som bodde hos oss så det ble stor feiring uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Om å være bortreist på barnas bursdagVi prøver jo selvfølgelig å være hjemme på dagen, og på selskapsdagen, dersom det er ulike dager. I år må jeg på leirskole med klassen min akkurat når eldsten har bursdag. Han synes det er veldig trist, men jeg har ingen mulighet til å være hjemme. Sånn er det bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() |
|
|