|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags redningsvest til barn som svømmer?Våre to åtteåringer er gode svømmere. Men vi er mye på sjøen i båt (vår, sommer og høst), og i alle år har vi hatt de typisk oransje redningsvestene til dem - de med god krage. Nå ser jeg at mange av vennene - også de som ikke svømmer - har fått seilervest.
|
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags redningsvest til barn som svømmer?Min 8-åring som kan svømme bruker ordentlig redningsvest med krage. Detter en uti vannet midt ute på sjøen i bølger og vind eller langt fra land så er det kun redningsvest som duger. Ville ikke stolt på svømmeferdigheter da. Det er vel heller ikke noe ordentlig sikring på disse seilervestene, hvis det ikke er det på nye nå, som sikrer at du ikke kan skli ut av vesten? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
madmanized
Sv: Hva slags redningsvest til barn som svømmer?Nei, det er akkurat det jeg også tenker. Og dersom man slår seg i fallet fra en båt, er det jo viktig at man havner i flytestilling med ansiktet opp. Men sånn sett burde jo voksne også hatt redningsvest, så det er jo mulig jeg er for sikkerhetsorientert - i alle fall kan det se slik ut når jeg ser rundt meg på sjøen...
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags redningsvest til barn som svømmer?Hva med oppblåsbar redningsvest? http://www.tryggogsikker.no/html/118.html
|
|
|
#5 |
|
madmanized
Sv: Hva slags redningsvest til barn som svømmer?
Den utgår hos oss: "Må ikke brukes sammen med vannski, tube eller andre vannleker, da den blåses opp i kontakt med vann.
Sist redigert av leliane : 19-08-10 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva slags redningsvest til barn som svømmer?Flere vester er ganske greitt, altså. For det er forskjell på vannskikjøring med tilskuere, og turer uttaskjærs hvor man trenger redningsvest. Det andre blir bare flytevester/flyteplagg.
|
|
![]() |
|
|