Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosthold, trenger hjelp/tips!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 20:56   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kosthold, trenger hjelp/tips!

Jeg spiser det meste, det er vel det som er problemet....

Kan noen gi meg et ukeoppsett eller dagsoppsett eller tips eller eller...om måltider/mat som er SUNNE? Jeg trenger energi, gå ned noen kg og enda mer ENERGI!!! Og jeg trenger da hjelp til eksakt hva som er lurt å putte i seg. Gi meg gjerne oppskrifter/menyforslag osv osv..

Noen som kan hjelpe meg som går seg vill i matjungelen....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:12   #2
Merete
Superaktiv

Merete sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Kosthold, trenger hjelp/tips!

jeg kan prøve å hjelpe deg har jo klart å endere mitt eget kosthold å få masse energi og mistet 70kg så noe riktig må jeg jo ha gjort hehe Men er det meny forslag du mest er ute etter eller? kan du ikke sende meg en pm med litt info om eventuelt hvor mye du skal ned, osv Så hjelper jeg deg gjerne jeg

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:23   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blogger om min kostholdsendring, som både går på å gå ned i vekt, få mer overskudd og bli generelt friskere. Jeg har ikke oppdatert så mye nå i sommermånedene, men det blir nok mer når hverdagen setter inn.

Gammel 20-08-10, 19:02   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke vekten som er hovedproblemet. Det er heller det at jeg mangler overskudd og energi! Blir så ufattelig fort sliten og er mye trøtt, og vet at kostholdet om dagen ikke hjelper på å gjøre det bedre iallefall..... Om jeg i tillegg går ned et par kg er det bare en bonus, men jeg trenger ikke å gå ned..

Tar gjerne i mot "meny-forslag", generelle tips...Ja jeg tar i mot ALT!

Takker

Gammel 20-08-10, 19:09   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Mim: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=5588

Lavkarbo: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=97191

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 19:22   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan iallfall tipse om at sukker er en stor energityv. Når jeg har spist smågodt, så sovner jeg, rett og slett.

Å spise hver 3. time, 5 måltider pr dag, har også funket kjempefint for meg. Spiser mye grovt og grønt. Da holder blodsukkeret seg jevnt, og det merkes både på energi og humør.

Eksempel på en vanlig dag her:
Frokost: 1 skål havregryngrøt
Lunsj: 2 havreknekkebrød, 1 gulrot
Mellommåltid: 1 frukt og en liten neve mandler
Middag: taco (kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. Masse grønnsaker.Mager kesam)
Kvelds: 2 havreknekkebrød
Evt senkvelds: 1 frukt

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:40   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Takke for gode råd og tips!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.