|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Allergi og barnehagenKjenner jeg må lufte dette litt....
![]() |
![]() |
#2 |
Originala
|
![]() Sv: allergi og barnehagenHar ikke allergibarn, men jeg tenker at det burde være så enkelt å unngå at de kan spare seg for å servere mat som inneholder egg. I alle fall når det er typisk kosemat som helt sikkert frister barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: allergi og barnehagenJeg har slitt litt med det og. Tenkte de skulle få noen sjanser til før jeg tar det opp skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: allergi og barnehagenVi har alltid hatt melkefri sjokoladekake i fryseren i barnehagen. Har fått med hjem tom kakeboks når det trengtes mer. Jeg synes det har fungert veldig bra, og så har jeg da vært helt sikker på at det ikke skjedde uhell. Jeg har også ringt til alle hun skulle i bursdag til og spurt om meny slik at jeg kunne sende med tilsvarende produkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: allergi og barnehagenBarnehagen til lillebror er 100% eggfri pga hans sterke allergi. Det gjelder kaker og matpakker også. Det er mye han ikke tåler så han har uansett alltid kaker og boller eller andre godsaker han liker i barnehagen. Han er vant til å spise egen mat. De var ganske nervøse i starten, men nå ringer de ikke hver uke lenger....
![]() |
#6 |
Øyboer
![]() Sv: allergi og barnehagenDere hørte ikke til samme barnehage som oss sant Ying? (den som ligger sånn ca midt mellom oss) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: allergi og barnehagen
Nei. Vi holder oss til vår nærmeste nabo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allergi og barnehagenDu er ikke sær, men etter mange års erfaring som mamma til allergiker forventer jeg ingenting av barnehagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allergi og barnehagenEggeallergi. Hvordan oppstår nå det?
![]() |
#10 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allergi og barnehagenI de barnehagene jeg har jobbet i har vi alltid hatt et alternativ til allergikere når barna har fått servert noe. Det er jo hjerterått at barn med allergier skal måtte sitte å se på at de andre barna spiser noe.
![]() |
#11 |
trøtt
|
![]() Sv: Allergi og barnehagenDet burde være en relativt grei sak for barnehagen å ordne dette!
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Allergi og barnehagenNå har jeg ikke jobbet med barn med eggeallergi, men med melkeallergi, og vi lager alltid erstatning til barnet dersom vi skal ha noe utenom det vanlige. Nå vi lager vaffelkaker så lager vi den på den melka vi har til barnet og lager opp litt sånn at vi kan fryse og ta opp neste gang. Det ville jo ikke vært noe vanskeligere med egg tenker jeg.
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Allergi og barnehagenVår barnehage tok hovedansvar for å skaffe glutenfritt til vår jente. Eg trudde egentlig der var eit slags lovverk på det, men tar kanskje feil? Noko om at det er barnehage/skule som har ansvar for at alle barn kan delta på lik linje når dei arrangerer eit eller anna, f.eks ein bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Allergi og barnehagen
Vår barnehage(eller dvs den forrige jeg jobbet i, der jeg er nå har jeg ikke helt oversikt enda) kjøpte også inn det som trengtes til allergier og til muslimer. Jeg syns det er logisk, men om det er nedfelt i noen lov aner jeg ikke.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Allergi og barnehagenI barnehagen vår får ungene alle måltider. Frokost, varm lunsj og ettermiddagsmat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Allergi og barnehagenMini har laktoseintoleranse, og får VELDIG vondt i magen dersom hun får mat med laktose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allergi og barnehagenHos oss har vi hatt kjeks uten egg og melk i skapet, lollipop i fryseren og |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|