Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bruker dere badekaret?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-10, 23:49   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere badekaret?

Vi skal lage nytt bad i kjelleren, det skal bli hovedbadet vårt når vi er ferdige der nede. På badet vi har nå har vi badekar og vi dusjer i badekaret. Når dette badet blir pusset opp skal det bare være dusj der.

Nå lurer vi på om vi skal ha badekar nede eller ikke. Gutta våre er ikke så glade i å bade der lenger, vi bruker det aldri. Hvor stor sannsynghet er det for at vi plutselig kommer til å bruke det bare fordi vi få et nytt og flott bad? Jeg har planer om å gjøre det litt koselig der inne, plass til stearinlys mm. Boblebad er ikke aktuelt.

Dere som har badekar, bruker dere det? Si gjerne litt om hvor gamle ungene deres er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:52   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere badekaret?

Jentene mine på 3 og 5 år bader hver gang de dusjes. Men vi har bare badekar nederst i dusjkabinettet, og det har fått nok vann innen vi er ferdige med å vaske håret, så for min del tror jeg det brukes mer enn et vanlig badekar ville gjort. Da jeg bodde et sted med vanlig badekar hadde jeg liksom ikke samvittighet til å bruke så innihampen mye vann som det krevdes å ta seg et bad, så derfor ble det sjelden noe bading. Ungene hadde jo ikke trengt like mye som meg, men likevel.

Gammel 22-08-10, 23:53   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og derfor skal det ut.
Vi kjøpte nytt (brukt) badekar da vi pusset opp badet i kjelleren for 2 år siden, men det blir kun brukt noen få ganger om vinteren. Så nå kaster vi det ut og kjøper dusjkabinett i stedet for.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:55   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen liker begge å ligge i badekar, spesielt om vinteren, så vi liker å ha et.

Barna er 0 og 3 år og bader i badekar.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:00   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Da vi hadde badekar, brukte jeg det mye. Det er ingen ting som er så godt som en skikkelig slappe av stund i badekaret. I nyhuset vårt er det ikke kar, men når badene etter hvert pusses opp, er kar et absolutt krav fra meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:00   #6
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi voksne bruker ikke badekaret, men ungene vil gjerne bade. (5, 8 og 10 år.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:23   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Christian liker fortsatt å bade i badekaret innimellom og han er 12 år. Jeg gjør det innimellom.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 23-08-10 kl 00:45.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:28   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker det ikke, så for min del kunne vi heller hatt dusj. Jeg liker heller ikke å bade i badekar.

Poden bader i karet flere ganger i uka og synes det er topp å "mømme" som han kaller det.

Gammel 23-08-10, 00:31   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene mine er fra 8 til 16 år og bruker badekaret minimalt.
Det hender minsten gjør det, men ikke ofte.

Jeg derimot bruker badekaret mye.
Tror ikke jeg hadde klart vinteren her om jeg ikke hadde hatt mulighet til å mye opp en stiv kropp og spesielt et stivt vondt bekken med et varmt bad.
Jeg bader endel om sommeren også jeg av samme grunn.

Vinterhalvåret bader jeg minst 2 ganger i uka, gjerne oftere.
Sommerhalvåret blir det ikke like ofte.

Gammel 23-08-10, 00:33   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, her skal det ut sammen med resten når badet skal pusses opp. Ungene er 8 og 11 år, bruker det aldri. Jeg har brukt det 2 ganger ila 8 år. Støv samler her i huset.

Gammel 23-08-10, 00:38   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Barna på 3 og 6 bruker badekaret ukentlig. Veldig deilig å ha badekar når man har små barn! Selv bruker jeg badekaret noen få ganger i året, Mannen også.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:46   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene bruker karet flere ganger i uka. Jeg hadde nok brukt det oftere (enn annet hvert år), hadde det vært litt lengre enn 160 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 01:15   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske jeg likte å senke kroppen min ned i varmt vann og bli liggende der, men jeg gjør ikke det. Jeg har prøvd mange ganger, både med skum og lys og vin og hva-har-du. Men nei, det fenger ikke. Ungene liker derimot veldig godt å bade. Hjemme i Norge har vi to bad med badekar (hvorfor i alle dager vi fikk et til oppe da vi laget bad der 5 år etter at vi hadde innsett at det kun var ungene som brukte det nede, det lurer vi vel på den dag i dag. ). Her i USA har vi da altså hele fire badekar , pluss badebasseng. Jeg tror jeg har brukt badekar inne to ganger mens vi har bodd her (da har jeg hatt så siiiiinsyk gangsperr at jeg har tatt saltbad).

Gammel 23-08-10, 01:37   #14
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Her bruker alle det. Barn fra 11 mnd til 14 år.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 01:43   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bader ganske ofte, kanskje ikke så ofte mitt på sommeren, men på vinteren minst en gang i uken. Jeg har koselig bad, jeg vet ikke om jeg hadde gjort det om det ikke var koselig der.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 06:46   #16
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker å ligge i badekar, så her blir det absolutt brukt. De tre yngste barna bader også, de er snart 2 år, 3 1/2 år og 12 år. Hverken Storebror på 15 år eller Drømmemannen bader.
Badekaret vårt blir brukt hver eneste dag, vi tenker også på å kaste det ut, men da for å erstatte det med et nytt og større.
Badekar er forresten øverst på listen min over "må ha"-ting når vi er ute og reiser på hotell, ferieleiligheter eller når vi har bodd utenlands.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:10   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Både jeg og barna liker å bade i badekar. Mannen liker det ikke. Ser for meg at vi kommer til å ha det lenge.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:15   #18
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle ungene bader flere ganger i uka. Lorienmannen også. Selv hadde jeg klart meg med dusjkabinett, men bøyde meg for flertallet da vi totalrenoverte badet i sommer.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:34   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noe badekarmenneske (elsker å bade, men bare i sjø og basseng) så for min del hadde et dusjkabinett (stoort) vært midt i blinken. Men vi har badekar/boblebadekar med dusj og ungene elsker det. De bader flere ganger i uka, så et badekar ville vært ganske uunnværlig for dem.

Gammel 23-08-10, 07:44   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi byttet ut dusjen med badekar pga gutta (klart, dusjhjørnet har vi fortsatt ja) - Badekaret brukes av gutta - inklusive Mr. Che. Han elsker å ligge der å duppe mens han hører på lydbok/podcast - jeg sovner i badekaret og synes derfor det er ubehagelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.